کد خبر: ۵۲۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲ 09 November 2017
مردم مومن و خداجوی سیستان و بلوچستان در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) و یاران باوفایشان سوگوار شدند.
عزاداران امام سوم شیعیان جهان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان با حضور در خیابان ها، معابر عمومی، مساجد، حسینیه ها و تکایا در غم جانسوز شهادت سرور و سالار شهیدان به سوگواری و عزاداری پرداختند.
حضور دسته های عزاداری در قالب هیات های سینه زنی و زنجیرزنی در شهرها و روستاها سیستان و بلوچستان جلوه خاصی از عشق و ارادت مردم این استان به سرور و سالار شهیدان است.
صدها نفر از مردم مومن زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نیز در قالب دسته های زنجیر زنی در روز اربعین حسینی، از مسجد امام علی(ع) تا مسجد جامع این شهر را با پای پیاده پیمودند تا ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش بگذارند.
خیل عظیمی از مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان از هفته های قبل با قبول رنج سفر پیاده و سواره عازم کربلا شدند تا در اربعین حسینی در کنار حضرت زینب(س) داغدار کاروان عاشقان باشند.
بازماندگان از حضور در کربلای معلی در داخل استان با سیاه پوش کردن بازار، تکیه ها و خانه ها و عزاداری در مساجد و حسینیه ها و برگزاری دسته های سینه و زنجیرزنی شور و غوغایی دیگر برپا کردند تا همه بدانند یاد و عشق حماسه امام حسین(ع) تا ابد در دل عاشقانش زنده است
ایستگاههای صلواتی برای پذیرایی از زائران حسینی نیز در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان برپا شده و مردم نیز به صورت خودجوش اقدام به پخش چای و غذاهای نذری کرده اند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بیش از 150 نقطه استان با حضور روحانیون مستقر، اعزامی و طرح هجرت مراسم عزاداری اربعین در حال برگزاری است.
حجت الاسلام عیسی بزمانی افزود: عزاداری ها تا پایان دهه سوم ماه صفر در سراسر سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
وی گفت: حدود 500 روحانی مستقر، اعزامی و طرح هجرت تا پایان عزاداری های محرم و صفر در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار