کد خبر: ۵۲۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 09 November 2017
رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: روحیه مطلبه گری یکی از ویژگی های علی اوسط هاشمی استاندار سابق بود که می طلبد این روحیه در استاندار جدید این استان نیز برای بسیج منابع تداوم داشته باشد.
محمدنعیم امینی فرد در آیین تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نگاه ارزنده ای در چهار سال اخیر به این استان داشته است که انتظار داریم این نگاه همچنان تداوم یابد.
وی افزود: با وجود اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد سرمایه گذاری های خوبی در توسعه زیرساخت ها به ویژه در بخش راهها و بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان بوده ایم اما همچنان وضعیت معیشت مردم این استان مناسب نیست به طوری که نرخ بیکاری تحصیل کردگان در این منطقه بالاست.
وی بهره گیری بیشتر از مزیت بازارچه های مرزی و نیروی انسانی بومی سیستان و بلوچستان را خواستار شد.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مناطقی که ایران اسلامی برای توسعه کل کشور به آن چشم دارد سیستان و بلوچستان است که بر این اساس باید از ظرفیت مختلف آن از جمله مرز بهتر استفاده شود.
استاندار سابق سیستان و بلوستان نیز در این نشست با تشریح اقدامات انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید در طول چهار سال گذشته در این استان گفت: بزرگی و صبوری مردم این استان بسیاری از زیبایی ها را در من شکل داد.
علی اوسط هاشمی افزود: بسیار تلاش کردیم در این چهار سال اخیر در درون زیبا نگریستن و از بیرون قشنگ دیدن سیستان و بلوچستان را در جامعه نهادینه کنیم.
وی توجه به جوانان و ایجاد شرایط برای حضور بانوان در عرصه مدیریتی را از اولویت های دیگر دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: نخستین معاون استاندار بانوی کشور در این استان انتخاب شد.
وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان را با 760 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و هنوز به این استان گاز نیامده بود اما در چهار سال گذشته حدود 12 هزار میلیارد تومان اعتبار وارد این استان شده است.
استاندار سابق سیستان و بلوچستان گفت: بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت 8 و نیم میلیون تن آماده افتتاح است، 86 هزار کیلومتر معدن در استان اکتشاف کردیم و یک میلیارد و 840 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی نیز در این استان توافق حاصل شده است.
هاشمی افزود: بیش از 23 هزار نفر در چهار سال گذشته در سیستان و بلوچستان سند سجلی دریافت کردند و 180 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل نیز وارد کلاس درس شده اند.
وی اظهار داشت: 18 هزار میلیارد ریال در بخش آب و برق سیستان و بلوچستان هزینه می شود و قرار است بنیاد برکت هزار میلیارد تومان در این استان هزینه کند.
وی ادامه داد: شمار پایانه ها و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در چهار سال گذشته به ترتیب از 2 به چهار و از 6 به 11 مورد ارتقا یافته و در کنار آن شاهد افزایش متوسط درآمد سرانه روستایان هستیم.
به گزارش ایرنا دانیال محبی نیا در آیینی با حضور وزیر کشور در تالار فردوسی زاهدان به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی و از زحمات علی اوسط هاشمی استاندار سابق قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار