کد خبر: ۵۲۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 09 November 2017
 فرماندار ایرانشهر گفت: رودخانه دامن ایرانشهر این روزها میزبان گردشگران و مسافران زیادی است

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، نبی بخش داودی در شورای گردشگری افزود: این رودخانه از به هم پیوستن شمار زیادی از سرشاخه های فرعی سه رودخانه کارواندر، مرنتاک و ایرندگان تشکیل شده که با چشم اندازها و جاذبه های زیبا و منحصربه فرد خود دراین فصل ازسال مکانی دیدنی برای گردشگران و مسافران شده است.

فرماندار ایرانشهر گفت: این رودخانه در تمام فصول سال آب دارد و منبع تغذیه سفره های زیر زمینی و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی شهرستان است و وجود نخل های سر به فلک کشیده، باغ ها و مزارع سرسبز در کنار این رودخانه، موجب می شود مردم این منطقه خشکی کویر را به فراموشی بسپارند.

وی تصریح کرد: گردشگري در اقتصاد پویا و توسعه پایدار نقش مهم و اساسی دارد و اقتصاد توریـسم در سیـستان و بلوچـستان در صورت حمایت و ایجاد زیرساخت هاي اصلی می تواند توسعه پایدار را به همراه داشته باشد.

فرماندار ایرانشهر گفت: یکصد اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری این شهرستان آماده میزبانی گردشگران است.

وی افزود: قلعه ناصری، بیت مقام معظم رهبری، بقعه سید مهدی، قلعه تاریخی و کهن بمپور، سد بمپور، باغ خالصه، رودخانه دامن، ساختمان قدیمی بهداشت محیط، مزارع سرسبز حاشیه رودخانه و نخل های سربه فلک کشیده منطقه، چشمه آبگرم بزمان و قبرستان اسپیدژ به عنوان مکانهای دیدنی و گردشگری ایرانشهر برای مسافران نوروزی آماده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار