مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه اهل سنت زاهدان گفت
مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، با اشاره به تغییر استاندار سیستان‌وبلوچستان، اجرای عدالت و مشارکت‌دادن تمام اقوام و مذاهب را بهترین سیاست در این استان دانست.
کد خبر: ۵۲۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 11 November 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید گفت جناب آقای هاشمی، استاندار سابق سیستان‌وبلوچستان در طول دوران استانداری خود، زحمات زیادی کشیدند و بستر بسیار خوبی را فراهم کردند. دعای خیر مردم استان بدرقه راه ایشان است.
وی افزود آقای هاشمی یکی از موفق‌ترین استانداران سیستان‌وبلوچستان در تاریخ بعد از انقلاب بوده است. ما از زحمات ایشان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در هرجایی که هستند منشأ خیر و برکت باشند.
مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: جناب آقای محبی‌نیا، استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان نیز در دوران استانداری آقای حسینی در این استان به‌عنوان معاون سیاسی استاندار مشغول فعالیت بودند و با منطقه آشنایی دارند. مردم استان نیز ایشان را می‌شناسند و از ایشان حمایت می‌کنند. امیدواریم استاندار جدید منشأ خیر برای استان باشند و به مردم استان خدمت کنند.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه توصیه‌هایی به استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان داشت و خاطرنشان کرد باتوجه به تنوع قومی و مذهبی در سیستان‌وبلوچستان و اخوت تاریخی اقوام و مذاهب در این استان، بهترین سیاست برای تداوم همدلی اقوام و مذاهب در سیستان‌وبلوچستان آن است که آنان را در سطوح مختلف اداری، تجاری، صنعت و سایر ابعاد کنار یکدیگر قرار دهیم.
وی در ادامه افزود اگر ما کنار یکدیگر باشیم دشمن نمی‌تواند به اهداف و نقشه‌های خود دست حاصل کند، اما اگر بین ما اختلاف وجود داشته باشد دشمن در اجرای توطئه‌های خود موفق خواهد شد.
این عالم اهل سنت تاکید کرد: اجرای عدالت، نگاه یکسان و توجه به تمام اقشار می‌تواند استان را به الگوی وحدت و انسجام تبدیل کند. نماینده عالی دولت، سایر دولتمردان، ارگان‌ها، نهادها و اقشار مختلف جامعه باید در راستای اجرای عدالت تلاش کنند.
 
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش دیگری از خطبه ها، ضمن اظهار نگرانی از افزایش تنش بین کشورهای اسلامی، اظهار داشت: امروز اسرائیل غاصب و تمام قدرت‌های استکباری تلاش می‌کنند تا بلاد اسلامی را ناامن کنند و کشورهای اسلامی را در مقابل یکدیگر قرار دهند.
وی تصریح کرد خواسته‌ی اصلی قدرت‌های استکباری آن است که مسلمانان و کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر شده و وارد جنگ بشوند، درحالی‌که درگیری کشورهای اسلامی به نفع اسرائیل است، کما اینکه سود تمام جنگ‌ها و درگیری‌هایی که تا کنون در خاورمیانه به‌وجود آمده است را اسرائیل برده است. در سال‌های اخیر که کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر بوده‌اند و خاورمیانه دستخوش جنگ و ناامنی بوده است، رژیم اشغالگر اسرائیل از بیشترین امنیت برخوردار بوده است.
مولوی عبدالحمید سران کشورهای اسلامی را به «خویشتن‌داری» توصیه کرد و گفت: در شرایط کنونی لازم است که تمام مسلمانان به ویژه سران کشورهای اسلامی از خودشان خویشتن‌داری، درایت و دوراندیشی بیشتری نشان دهند و از احساسات کار نگیرند. منطقه دیگر تحمل جنگ و ناامنی را ندارد، مسلمانان بیش از حد از تفرقه و اختلاف و درگیری جریحه‌دار شده‌اند و جایی برای تفرقه و اختلاف بیشتر وجود ندارد.
وی در پایان، کشورهای اسلامی را به «گفتمان» و «تحکیم روابط» تاکید و توصیه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار