کد خبر: ۵۲۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 11 November 2017
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: سند سجلی 18 هزار نفر ممنوع الخدمات از سال 92 تا کنون در استان مورد رسیدگی قرار گرفته و تعیین تکلیف شده است.

میثم برازنده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 26 هزار سند سجلی تا انتهای سال 92 در سیستان و بلوچستان ممنوع الخدمات بودند که تا کنون به وضعیت 18 هزار مورد رسیده شده است.
وی ادامه داد: وضعیت هشت هزار سند سجلی ممنوع الخدمات باقی مانده در سیستان و بلوچستان در حال بررسی و تعیین تکلیف است.
وی افزود: از سال 92 تا کنون بر اساس مصوبات کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین استان موضوع ساماندهی آرامستان ها و ایجاد دفاتر ثبت واقعه وفات در بخشداری ها، دهیاری ها و خانه های بهداشت در دستورکار قرار گرفته و اجرایی شده است.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس آمار این دفاتر 18 هزار و 210 مورد در استان ثبت وفات شده که چهار هزار مورد آن مربوط به اسناد سجلی ممنوع الخدمات بوده است.
برازنده گفت: در اسناد سجلی افراد ممنوع الخدمات شک و تردید وجود دارد که بعد از انجام بررسی های لازم در مراجع مربوطه تعیین تکلیف می شوند.
وی ادامه داد: تعیین تکلیف به این معنی است که در صورت برطرف شدن شک و شبهه از این اسناد سجلی رفع ممنوع الخدمات و در غیر صورت با ارجاع به شورای تامین شهرستان ها از طریق مراجع استعلام لازم انجام می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار