معاون کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان خبر داد:
رمضان پودینه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت:یکی از برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان ایجاد درآمد با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در زمینه ‌هایی مانند کشاورزی، دام‌پروری، خدمات، صنایع دستی، شیلات و حمل و نقل است.
کد خبر: ۵۲۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 13 November 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان در هفت ماهه نخست سال جاری هزار و ۵۵۹ طرح اشتغال با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای مددجویان استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان عملکردحوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد در هفت ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.

رمضان پودینه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان، گفت:یکی از برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان ایجاد درآمد با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در زمینه ‌هایی مانند کشاورزی، دام‌پروری، خدمات، صنایع دستی، شیلات و حمل و نقل است.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری هزار و ۵۵۹ طرح اشتغال با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در ۲۰۰ رشته شغلی برای مددجویان این استان اجرا شد،افزود: از مجموع طرح‌های اجرا شده ۶۹۰ طرح با مبلغ هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق قرض الحسنه امداد" ولایت" و ۸۶۹ طرح با هزینه ۱۰ میلیارد تومان از سوی تسهیلات بانک های عامل این استان صورت گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت به منظور پایدارسازی مشاغل ایجاد شده و تسریع در امر توانمندسازی مددجویان ۳۰ هزار و ۵۱۵ نظارت فنی و کارشناسی از واحدهای دام‌پروری، کشاورزی، شیلات و فعالیت‌های صنعتی و خدمات آنها توسط مهندسان ناظر و کارشناسان این نهاد در مرحل قبل، حین و بعد از اجرای طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۸ هزار و ۵۰۰ نوبت بازدید و نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال توسط مهندسان ناظر و ۴۸۵ مورد نظارت بر طرح‌ها از سوی کارشناسان این نهاد صورت گرفته است،  اعلام کرد: امسال بازدید از هزار و ۴۰۹ طرح اشتغال در زمینه کشاورزی و باغداری، ۵۶ مورد شیلات و صید و صیادی، چهار هزار و ۴۵ طرح در بخش صنایع دستی و ۱۷ هزار و ۱۳ طرح در زمینه خدمات در حال انجام است.

پودینه گفت: همچنین تا حصول اطمینان از پایدارسازی مشاغل ایجاد شده اقدامات مختلفی شامل برگزاری دوره‌های کارآفرینی برای مجریان طرح، ارایه آموزش‌های تکمیلی ،بازآموزی و توسعه طرح‌ها با افزایش تسهیلات، کمک در تهیه و تامین ابزارآلات و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سازوکارهای نظارتی فراگیر بر مراحل اجرای طرح‎‌های کسب و کار خرد و خانگی با هدف توسعه فرصت های شغلی، ایجاد بازار کار مناسب و تحقق خودکفایی مددجویان است، گفت: مددجویان قبل از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دوره‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای متناسب با طرح مورد نظر خود را گذرانده و سپس زیر نظر مشاوران به کار ادامه می دهند تا بتوانند با ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار به استقلال اقتصادی دست یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار