کد خبر: ۵۲۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 15 November 2017
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: محور داوری در اسلام کتاب است و تمام ارتباطات در عرصه های سیاسی، اقتصادی، مراودات اجتماعی و غیره بر مبنای کتاب شکل می گیرد.
 الله عباسعلی سلیمانی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتاب خوانی سیستان و بلوچستان در تالار اشراق زاهدان اظهار داشت: امروزه مساله کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگ عمومی جامعه به شکل مهمی مطرح است.
امام جمعه زاهدان با قدردانی از برگزاری نشست امروز به منظور تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اینکه جامعه ای به کتاب، انتشار کتاب و افزایش سرانه مطالعه توجه می کند خود یک نعمت بزرگ به حساب می آید.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جایگاه کتاب در جامعه اسلامی تثبیت شده است و روابط بر اساس کتاب تعریف و به مردم برای ارزش گذاری با عینک کتاب نگاه می شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: امروزه اگر جامعه اسلامی با این همه دشمنی های اعمال شده با هم همزیستی مسالمت آمیز دارند به برکت اهمیت به کتاب است.
آیت الله سلیمانی با تاکید بر جایگاه مقدس کتاب به ویژه قرآن در جامعه اسلامی اظهارداشت: مسلمانان علاوه بر قرآن کریم به همه کتب آسمانی احترام می گذارند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید سر تعظیم در مقابل قرآن فرو آوریم به دلیل اینکه نتوانستیم ظرفیت واقعی آن را به جامعه عرضه کنیم.
امام جمعه زاهدان گفت: اگر آیات مربوط به بچه ها، جوانان، بانوان و غیره به نوعی از قرآن استخراج شود و در اختیار جامعه قرار گیرد و هرفردی بتواند بر اساس نیاز از آن استفاده کند به طور قطع روند توسعه سرعت می یابد.
به گزارش ایرنا از دیوان حامد به نویسندگی علی اکبری و مجموعه نوحه های سیستانی گردآوری شده توسط ناصر نهتانی در پایان این آیین رونمایی و از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار