کد خبر: ۵۲۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 15 November 2017
مراسم تحلیف اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات سیستان و بلوچستان امروز/چهارشنبه/ با ادای سوگند اعضا با حضورقائم مقام دادگستری استان در زاهدان برگزار شد.
قائم مقام دادگستری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این استان همچنان که از نظر کمی در مقایسه با سایر استانها از تعداد کمتر مطبوعات محلی برخوردار است، در زمینه تخلف مطبوعاتی نیز استانی کم تخلف محسوب می شود.
اسماعیل اکبری افزود: تخلفات حوزه مطبوعات سیستان و بلوچستان بسیار اندک است بطوریکه در چند سال گذشته پرونده ای در این زمینه نداشتیم و هم اینک نیز تنها یک پرونده در جریان است.
وی با بیان اینکه هیات منصفه مطبوعات سیستان و بلوچستان دارای افزون بر 15 سال سابقه فعالیت است گفت: ترکیب هیات منصفه متشکل از 14 نفر از اقشار مختلف جامعه از جمله دانشگاهیان، بازاریان، روحانیون، روزنامه نگاران، کشاورزان و مشاغل دیگر است.
وی افزود: 14 عضو هیات منصفه مطبوعات هر 2 سال یکبار در نشستی با حضور رئیس کل دادگستری، امام جمعه مرکز استان یا نماینده وی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انتخاب می شوند.
قائم مقام دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پرونده تخلفات مطبوعات در دادگاه کیفری یک مورد رسیدگی قرار می گیرد گفت: حضور حداقل هفت نفر از اعضای هیات منصفه در جلسه رسیدگی به تخلفات مطبوعات ضروری است.
به گزارش ایرنا هم اکنون 77 رسانه مجوزدار شامل روزنامه، هفته نامه، فصل نامه و سالنامه و 11 نمایندگی خبرگزاری ها در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار