کد خبر: ۵۲۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 15 November 2017
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شبانه روز گذشته در منطقه سیستان(زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) واقع در شمال این استان به 76 کیلومتر بر ساعت رسید.
علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از روز گذشته در شمال استان آغاز شده علاوه بر کاهش کیفیت هوا، دید افقی را در زابل و زهک به ترتیب چهار کیلومتر و 800 متر رسانده است.
وی ادامه داد: امروز بعد ازظهر از سرعت وزش باد در شمال استان کاسته خواهد شد ودر روزهای آینده وزش باد قابل ملاحظه ای در سطح استان نخواهیم داشت.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: آسمان در اکثر نقاط استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد ملایم تا متوسط است و سرمای هوا تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی استان تداوم خواهد داشت.
وی بیان کرد: دمای هوا در زاهدان، خاش و ارتفاعات سردسیر مرکزی سیستان و بلوچستان در این مدت در ساعات قبل از طلوع خورشید بین صفر تا منفی سه درجه سانتیگراد می رسد.
وی اظهار داشت: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با یک درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 33 درجه به کنارک و چابهار در جنوب استان اختصاص داشت.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 700هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار