کد خبر: ۵۲۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 16 November 2017
    نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از مردم استان خواست کمک های خود برای زلزله زدگان غرب کشور را به هلال احمر تحویل دهند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله به دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بنا شد علاوه بر نهادهای خدماتی، ارتش و سپاه برای نجات مصدومان و کنکاش برای یافتن افراد زیر آور مانده به میدان بیایند که پای کار بودن همه بخش ها جای قدردانی دارد.
امام جمعه زاهدان افزود: به حکم همدردی و انسانیت مردم سیستان و بلوچستان نیز وظیفه دارند پای کار بیایند و هلال احمر در این قصه پیشتاز است و سایر نهادها باید سعی کنند با محوریت هلال احمر در این رابطه فعالیت کنند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کارکنان بعضی از ادارات استان یک تا 2 روز از حقوق خود را برای زلزله زدگان غرب کشور در نظر گرفتند و علاوه بر وجوه پرداختی اقشار مختلف جامعه به حساب هلال احمر، تا کنون بخشی از کمک های غیر نقدی مردم استان نیز جمع آوری شده است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: پیش بینی شده کاروان کمک رسانی مردم سیستان و بلوچستان به زلزله زدگان اوایل هفته آینده به سمت غرب کشور حرکت کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز دعوتی داشتیم از مسئولان امر از جمله اصناف و بازاریان در حوزه امدادرسانی به زلزله زدگان و قرار بر این شد تمام کمک های نقدی بعد از جمع آوری به حساب 99999 هلال احمر واریز شود.
امام جمعه زاهدان افزود: بر اساس اطلاع رسانی های انجام شده نیاز بیشتر زلزله زدگان غرب کشور فعلا پول نقد است تا با قیمت مناسب کالاهای مورد نیاز را از همان اطراف تهیه کنند تا اینکه کالاهایی از این استان با هزینه کردن چند برابر قیمت خود کالا به این مناطق ارسال شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان می توانند خرما را به عنوان محصول اصلی این استان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور اهدا کنند زیرا پرداخت هزینه برای حمل این کالا توجه اقتصادی دارد.
به گزارش ایرنا زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار