کد خبر: ۵۲۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 16 November 2017
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: این دانشگاه با روسای صحت عامه ولایت های نیمروز و فراه افغانستان تفاهمنامه مشترک در زمینه پذیرش دانشجو و درمان بیماران امضا کرد.

دکتر علی اکبر نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به قابلیت های دانشگاه علوم پزشکی زابل این تفاهنامه در چهار بخش آموزشی، پژوهشی، دارویی و درمان منعقد شد.
وی ادامه داد: این دانشگاه در بخش گردشگری سلامت و درمانی ظرفیت ها و توانمندی های ارزشمندی نظیر چهار بیمارستان مجهز دارد که می تواند زمینه جذب توریست درمانی و رونق منطقه را فراهم کند.
وی گفت: همچنین تا پایان امسال با توجه به مذاکرات میان افغانستان و ایران قرار شد 140 دانشجوی افغان در مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زابل مشغول به تحصیل شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل اظهار داشت: هم اینک این دانشگاه با دارا بودن چهار بیمارستان زیرپوشش، 49 مرکز بهداشتی شهری و روستایی و افزون بر 226 خانه بهداشت به افزون بر 453 هزار نفر از مردم شمال سیستان و بلوچستان خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهد.
به گزارش ایرنا گردشگری سلامت و ارائه خدمات به بیماران خارجی این روزها به یکی از زیر مجموعه تخصصی صنعت گردشگری تبدیل شده به گونه ای که علاوه بر اشتغال زایی برای متخصصان کشور مقصد، درآمدزایی و ارزآوری بسیاری را برای هر منطقه به همراه دارد.
به گفته کارشناسان در این برهه از زمان که توسعه گردشگری درمانی مورد رقابت قرار گرفته کشورهایی می توانند موفق عمل کنند که راهبردی مشخص برای پاسخگویی به تقاضای بین المللی اتخاذ و خدمات متناسب با آن را عرضه کنند.
در این میان استان پهناور سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت ها و زیرساخت های لازم از جمله دانشگاههای علوم پزشکی، بیمارستانهای متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهمتر نیروهای متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.
این استان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
این استان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار