کد خبر: ۵۲۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 17 November 2017
 معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار در مراسمي كه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در اسكله صيادي روستاي رمين برگزار شد، گفت: در روزگاری که حال روز کتاب و کتابخوانی مناسب نیست بسیار جای خرسندی است که روستای رمین به عنوان روستاي برگزيده كشوري در بخش كتابخواني انتخاب شده است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، درویشی بیان کرد: ما با وجود پیامبری که هدایت کننده بشر بوده و معجزه اش کتاب آسمانی قرآن کریم بوده و امروز ما میراث دار آن هستیم قابل افتخار نیست که یکی از پایین ترین سرانه های کتابخوانی در كشور و منطقه را داشته باشیم .

وی افزود: اگر متون مختلف را مطالعه کنیم همواره از فرهنگ به عنوان زیر بنای توسعه یاد می کنند، و ما باید فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش پاس بداریم ، زیرا اگر از فرهنگ مراقبت  و استفاده مناسب نکنیم تنها با افتخار به گذشته نمی توانیم به توسعه برسیم .

فرماندار ویژه شهرستان در ادامه خاطر نشان کرد: توسعه صرفاً ساختن برج های بلند و جاده های عریض و طویل نيست ، هر چند جزیی از شاخص های توسعه هستند ولی ما باید با فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و نظم در زندگی از آن بهره مند گردیم.

وی در ادامه افزود: از سنین کودکی باید به صورت ویژه به فرهنگ کتابخوانی نگریسته شود. نقش کتاب، نویسندگان و معلمین بسیار می تواند در زمینه فرهنگ سازی موثر باشد.

درویشی بیان کرد: اگر کتاب و کتابخوانی تبدیل به ارزش شود و آن در سبد خانواده ها از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد ، آنوقت می توانیم بگوییم که نشانه های توسعه در جامعه ما پدید خواهد آمد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما به سهم خود در شهرستان آمادگی کامل جهت ترویج كتاب و کتابخوانی را داریم و با توجه  به اينكه بیش از ۲۰۰۰ لنج صیادی در منطقه موجود است ، اداره کل شیلات با همکاری اداره كل کتابخانه های استان در خصوص تجهیز آنها به كتابخانه هاي سيار اقدام فوري كند تا این قشر زحمتکش نیز از کتاب بی بهره نمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار