کد خبر: ۵۲۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 19 November 2017
    مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: سالانه افزون بر 15 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

فضل الله کردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر هزار و 200 واحد گلخانه ای در شهرستان خاش فعال است که در بیشتر آنها گوجه فرنگی تولید می شود.
وی افزود: سالانه 15 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در خاش تولید می شود که 10 هزار و 500 تن از این محصولات مربوط به گوجه فرنگی است.
وی ادامه داد: کشت گلخانه ای طی 10 سال گذشته در خاش رونق یافته و هم اینک هزار و 200 واحد گلخانه ای فعال در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 700 گلخانه به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: هم اینک برداشت گوجه فرنگی از گلخانه های خاش آغاز شده و تا تیر ماه سال آینده ادامه دارد.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خاش گفت: بخشی از محصول گوجه فرنگی گلخانه ای این شهرستان به کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
کردی اظهار داشت: پارسال هزار و 500 تن گوجه فرنگی گلخانه ای شهرستان خاش به کشور های خارجی صادر شده است.
به گزارش ایرنا به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب آب و هوایی بطور تقریبی در تمامی طول سال در شهرستان خاش محصولات گلخانه ای تولید می شود که این مساله سبب شده برای بیش از یکصد هزار نفر که عمدتا دانش آموختگان رشته کشاورزی هستند، به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار