کد خبر: ۵۳۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 03 December 2017
     رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک صبح دیروز شنبه در منطقه سیستان (زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) واقع در شمال این استان به 60 کیلومتر بر ساعت رسید.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از امروز در شمال، نوارشرقی، غرب و برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده تا دوشنبه تداوم دارد.
وی توصیه کرد: افراد آسیب پذیر در زمان باد و گرد و خاک از حضور در فضای باز خودداری کنند.
وی افزود: همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه در سواحل و روی دریا وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود و شرایط دریا برای صید و صیادی مناسب نیست.
وی بیان کرد: با نفوذ توده هوای سرد به سیستان و بلوچستان از امروز تا پنجشنبه دمای هوا حدود هفت تا 10 درجه در سطح این استان کاهش می یابد و شرایط برای یخبندان شبانه در زاهدان و دیگر نقاط نواحی سردسیر مهیاست.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان به کشاورزان و دامداران توصیه کرد برای مقابله با سرمازدگی محصولات گلخانه ای و دام ها آماده باشند.
ملاشاهی اظهار داشت: همچنین محافظت از کنتورهای آب، پمپ های کشاورزی و خودروها برای جلوگیری از یخ زدگی در ساعات پایانی شب نیز از جمله نکاتی است که افراد باید مورد توجه قرار دهند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار