آخرین تحولات خاورمیانه:
حضور امیر قطر در نشست سران شورای همکاری خلیج، سخنرانی ضد ایرانی داماد ترامپ، تشبیه ایران به آلمان هیتلری توسط نتانیاهو و پیام مخفیانه سید حسن نصرالله به سعد حریری از جمله مهم ترین و آخرین رویدادها و خبرهای مربوط به خاورمیانه در 24 ساعت گذشته اند بوده اند. در این میان، اعلام پیروزی نهایی علیه داعش تا شنبه آینده نیز از جمله مهم ترین این اخبار بوده است.
کد خبر: ۵۳۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 04 December 2017

حضور امیر قطر در نشست سران شورای همکاری خلیج، سخنرانی ضد ایرانی داماد ترامپ، تشبیه ایران به آلمان هیتلری توسط نتانیاهو و پیام مخفیانه سید حسن نصرالله به سعد حریریاز جمله مهم ترین و آخرین رویدادها و خبرهای مربوط به خاورمیانه در 24 ساعت گذشته اند بوده اند. در این میان، اعلام پیروزی نهایی علیه داعش تا شنبه آینده نیز از جمله مهم ترین این اخبار بوده است.

به گزارش تابناک، مقامات عراقی اعلام کردند که در حال برنامه‌ریزی برای اعلام پیروزی نهایی علیه گروه تروریستی داعش در حین انجام یک رژه نظامی که نهم ماه جاری میلادی در این کشور برگزار می‌شود، هستند.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که رژه نظامی نیروهای مسلح عراق شامل پلیس فدرال، ارتش و یگان‌های مردمی، روز شنبه برگزار می‌شود و در جریان برگزاری این رژه، پایان عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در عراق اعلام می‌شود.

ایران اراده بی‌رحمانه‌ای برای کشتار یهودیان دارد!/ سخنرانی ضد ایرانی داماد ترامپ/پیام مخفیانه سید حسن نصرالله به سعد حریری/اعلام پیروزی نهایی علیه داعش تا شنبه آینده

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق نوامبر گذشته با اعلام پیروزی نظامی علیه گروه تروریستی داعش، گفت: پیروزی نهایی علیه داعش بعد از پایان عملیات آزادسازی صحرای عراق اعلام خواهد شد.

حضور امیر قطر در نشست سران شورای همکاری خلیج

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر شامگاه یکشنبه از حضور امیر این کشور در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت خبر داد.

وزیر خارجه قطر که در نشست خبری در دوحه صحبت می کرد افزود: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وجود اختلافات دیپلماتیک عمیق درون شورای همکاری خلیج فارس در نشست سران این شورا که در کویت برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

قرار است 14 و 15 آذر نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت برگزار شود. پیش تر امیر کویت از قطر دعوت کرده بود که در این نشست شرکت کند.

سخنرانی ضد ایرانی داماد ترامپ

«جرد کوشنر» مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره مناقشه خاورمیانه اعلام کرد: ما معتقدیم که صلح قابل دسترسی است.

وی در ادامه سخنان خود در اجلاس سالانه مؤسسه «سابان» (Saban) در واشنگتن دی سی که به صورت سالانه توسط مؤسسه «بروکینگز» برگزار می شود، مدعی شد: در فرایند متحد کردن جهان برای اعمال فشار به ایران به پیشرفت های قابل توجهی رسیده ایم؛ با این وجود این روند نیازمند طی زمان بیشتری است.

مشاور و داماد رئیس جمهور آمریکا افزود: ترامپ هنوز تصمیم نهائی درباره انتقال سفارت به بیت المقدس اتخاذ نکرده است و همچنان در حال بررسی مسایل گسترده و مختلفی در این باره است.رئیس جمهور این تصمیم را خود خواهد گرفت.

ایران اراده بی‌رحمانه‌ای برای کشتار یهودیان دارد!/ سخنرانی ضد ایرانی داماد ترامپ/پیام مخفیانه سید حسن نصرالله به سعد حریری/اعلام پیروزی نهایی علیه داعش تا شنبه آینده

«جرد کوشنر» درباره فرایند سازش نیز چنین گفت: ما رایزنی های صریح و بی پرده ای با دو طرف این ماجرا داریم که نتایجی را نیز با خود به همراه داشته است. در این راستا خود شاهد نمونه هائی از اعتماد میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها بوده ام؛ البته نه در میان رهبران آن ها. نمونه های زیادی را دیده ام که همکاری دو طرف روابط خوبی را در پی داشت. هر دو طرف به رئیس جمهور ترامپ اعتماد دارند و این موضوع از اهمیت واقری برخوردار است. به دنبال یافتن راه حل هائی هستیم که منشعب از منطقه بوده و تحمیل ایده ای را با خود به همراه نداشته باشد.

وی ادعا کرد: بسیاری از کشورهای منطقه به دلیل وجود ایران و داعش اسرائیل را بیشتر از ۲۰ سال گذشته به عنوان متحد خود می دانند. خیلی از کشورها تصور می کنند که ایران وقیح شده و هیچ کنترلی براقدامات خصمانه این کشور وجود ندارد. رئیس جمهور درباره نیت خود پیرامون این مسأله با سفر به عربستان و اولویت بخشی به مبارزه با فعالیت های متخاصمانه ایران صریح عمل کرد.

ایران اراده بی‌رحمانه‌ای برای کشتار یهودیان دارد!

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای «اراده بی‌رحمانه‌ ایران برای کشتار یهودیان» خواستار رفع اشکالات برجام در دوران ریاست جمهوری ترامپ شد.

به گزارش رسانه صهیونیستی هاآرتص، بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه بار دیگر به طرح ادعاهای بی اساس پیشین خود علیه تهران پرداخت.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی ویدئویی به اجلاس سالانه مؤسسه «سابان» (Saban) در واشنگتن دی سی، با تشبیه ایران به نازی‌ ها در آلمان مدعی شد: ایران اراده بی‌ رحمانه ای برای کشتار یهودیان و مبادرت به اَعمال تروریستی دارد!

ایران اراده بی‌رحمانه‌ای برای کشتار یهودیان دارد!/ سخنرانی ضد ایرانی داماد ترامپ/پیام مخفیانه سید حسن نصرالله به سعد حریری/اعلام پیروزی نهایی علیه داعش تا شنبه آینده

بنیامین نتانیاهو در ادامه بدون ارائه هرگونه مستنداتی در این خصوص ادعا کرد: مکرراً درباره ایران صحبت می‌ کنم، چون تاریخ را خوانده‌ام!

وی در ادامه از شرکت کنندگان در این کنفرانس خواست تا از فرصتی که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ ایجاد شده است برای «برطرف کردن اشکالات بزرگ توافق هسته ای با ایران» استفاده کنند.

پیام مخفیانه سید حسن نصرالله به سعد حریری

یک مسئول عالی‌رتبه در حزب الله لبنان اخیرا پیامی را از سید حسن نصرالله به سعد حریری منتقل کرده که نصرالله در این پیام تأکید کرده که از سعد حریری چه ظالم باشد و چه مظلوم حمایت می‌کند.

بنابر این گزارش، منابع سیاسی نزدیک به حزب الله لبنان امکان برگزاری دیداری میان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور را تأیید یا تکذیب نمی‌کنند.

به گفته منابع،‌ موانع بسیاری در حال حاضر در مسیر این دیدار وجود دارد. این منابع می‌گویند، دیدارهای میان نادر حریری، مدیر دفتر سعد حریری و معاون سیاسی دبیرکل حزب الله لبنان طی اقامت حریری در عربستان و بعد از بازگشتش ازسرگرفته شده است.

به گفته این منابع، یکی مسؤول عالیرتبه در حزب الله اخیرا بعد از بازگشت حریری از ریاض با او دیدار کرده و پیامی را از سید حسن نصرالله برای او برده است. سید حسن نصرالله در این نامه تأکید کرده است که حزب الله با حریری برای تقویت ثبات لبنان و حفظ دولت و حفظ جان حریری و ممانعت از فتنه همکاری خواهد کرد.

به گفته این منابع، این مسؤول به حریری اطمینان داده که حزب الله در تمامی پرونده‌های مورد اختلاف با او به هماهنگی خواهد پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار