کد خبر: ۵۳۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳ 05 December 2017
    رئیس اداره بهزیستی خاش سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 80 درصد محیط و مبلمان شهری در این شهرستان برای تردد معلولان وضعیت مطلوب و مناسبی ندارند.

ادریس تمندانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دسترسی به خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی، رفاهی، تفریحی، ورزشی و اداری برای معلولان در شهرستان خاش به دلیل نبود امکانات درست تردد آنان را با مشکل رو برو کرده است.
وی با تشریح عملکرد حوزه توان بخشی اداره بهزیستی خاش بیان کرد: سه هزار و 438 نفر معلول زیر پوشش این اداره در حوزه توان بخشی هستند که 846 نفر از آنان معلول ذهنی اند و ماهیانه 900 هزار ریال مستمری دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه 43 نفر معلول ضایع نخاعی ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار ریال حق پرستاری دریافت می کنند افزود: چهار هزار و 549 نفر دیگر نیز از خدمات توانبخشی استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: شهریه 46 نفر از دانشجویان معلول که مشغول به تحصیل در دانشگاه های پیام نور، آزاد و شبانه هستند پرداخت می شود.
وی رایگان بودن هزینه های انشعاب آب و برق معلولان، پرداخت کمک هزینه خوابگاه و غذا به دانشجویان معلول مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به 120 نفر از دانش آموزان زیر پوشش اداره بهزیستی خاش را از جمله خدمات این نهاد به معلولان ذکر کرد.
رئیس اداره بهزیستی خاش همچنین توزیع وسایل کمک توان بخشی از قبیل ویلچر، عصا واکر و غیره میان معلولان، پرداخت تمامی هزینه های درمان معلولان، پرداخت هزینه های کاشت حلزون معلولان به مبلغ 50 میلیون ریال، پرداخت هزینه های پروتز، کفش طبی، ساماندهی بیماران روانی، معافیت یکی از فرزندان خانواده های دارای 2 معلول، اجرای طرح CBR 'توانبخشی مبتنی بر جامعه'، شناسایی 250 معلول با همکاری دهیاری ها که هیچ گونه دسترسی به خدمات بهزیستی نداشته اند و نیاز سنجی مشکلات آنان توسط مدد کار و ارائه خدمات در زمینه های متناسب سازی محیط اشتغال و پرداخت هزینه های درمان را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.
تمندانی اظهار داشت: ساخت 29 مسکن روستایی برای خانواده های 2 معلول هر کدام با اعتبار 180 میلیون ریال از طریق تفاهم نامه سه جانبه بهزیستی، بنیاد مسکن و بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی شروع شده است.
وی پرداخت هزینه های آموزشی معلولان به مراکز فنی و حرفه ای در خصوص حرفه آموزی را از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف برشمرد.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار