هشدار های شدید نماینده بویراحمد و دنا
زارعی : از استاندار اقتصاددان استان هم می خواهم که اجازه ندهند با مانع تراشی برخی مغرضان و کسانی که کارشان جلوگیری از سرمایه گذاری است، این پروژه یک دقیقه متوقف شود.
کد خبر: ۵۳۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ 09 December 2017
عملیات اجرایی پتروشیمی "بویراحمد" آغاز می شود/ هر کس بخواهد سنگ اندازی کند قاطعانه برخورد می کنم
نماینده بویراحمد و دنا از آغاز عملیات فنس کشی پتروشیمی بویراحمد خبر داد و گفت: بزرگترین سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد یک گام دیگر به تحقق نزدیکتر شده و وارد عملیات فنس کشی می شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلام محمد زارعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پتروشیمی بویراحمد بزگترین سرمایه گذاری استان و یک پروژه فراملی و بین المللی است که تاکنون چنین حجمی از سرمایه گذاری را نه بخش خصوصی و نه بخش دولتی در کهگیلویه و بویراحمد انجام نداده است، به بیان برخی از ویژگی های این سرمایه گذاری پرداخت و اظهار داشت: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد که همه آن را با عنوان پتروشیمی بویراحمد می شناسند، بزرگترین پتروشیمی بخش خصوصی ساز کشور است که با سرمایه گذاری 86 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت 90 هکتار در دشت سقاوه بویراحمد احداث می شود.

وی افزود: پتروشیمی بین المللی بویراحمد به تنهایی حجم عظیمی از سرمایه گذاری داخلی و خارجی را وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می کند و مزایایی دارد که کارشناسان احداث آن را نه فقط برای توسعه بویراحمد و دنا که برای توسعه کل استان ضروری می دانند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم عظیم اشتغالزایی پتروشیمی بویراحمد هم در مرحله اجرا و هم در مرحله بهره برداری با بیان اینکه پتروشیمی بویراحمد در فاز اول 1300 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند، تصریح کرد: این پتروشیمی یک صنعت مادر است و صنایع پایین دستی فراوانی دارد که امکان اشتغال در صنایع پایین دستی و صنایع وابسته آن چندین برابر اشتغال مستقیم خود صنعت مادر است.

زارعی، پتروشیمی بویراحمد را ناجی توسعه در شهرستان های بویراحمد و دنا خواند و خاطرنشان کرد: سرمایه گذار این پروژه هم یک صنعتگر و کارآفرین جوان و کارآزموده بومی استانی است که سابقه درخشانی در صنعت استان دارد و در زمینه پتروشیمی بویراحمد هم پای کار است و با تمام توان کارها را پیش می برد.

وی، سرمایه گذار پتروشیمی بویراحمد را سرمایه گذاری دارای تجارب درخشان صنعتی در استان دانست و بیان کرد: مجتمع بین المللی تولیدی و صنعتی دنا صنعت که آوازه ای بین المللی دارد یکی از برندهای صنعتی استان است که به وسیله این سرمایه گذار اداره می شود.

زارعی افزود: از نمونه های دیگر تجارب موفق سرمایه گذار پتروشیمی بویراحمد است که هر یک از آنها در جای خود موجب رشد و توسعه اشتغال، صنعت و خدمات در استان خواهد شد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مزایای پتروشیمی بویراحمد را خوراک آن دانست و قرار گرفتن این پتروشیمی در فاصله یک کیلومتری خطوط سراسری گاز به عنوان تامین کننده خوراک آن را به عنوان مهمترین فاکتور اختصاصی این پتروشیمی ذکر کرد و گفت: علاوه بر خوراک، پتروشیمی بویراحمد در نزدیکی حوزه آبریز بشار به فاصله ٢٤كيلومتري به عنوان تامین کننده آب پایدار مجتمع نیز قرار گرفته که مجموعا در صنعت پتروشیمی این مزیت ها تحت عنوان «مزیت های برتر یوتیلتی» شناخته می شوند.

وی افزود: قرار گرفتن مزیت های برتر یوتیلیتی پتروشیمی بویراحمد در کنار آخرین تکنولوژی روز دنیا، موج نوی صنعت پتروشیمی در صنایع پایین دستی، تکمیل زنجیره ارزش افزوده به کار رفته در طراحی نوین مجتمع با عنوان GTX یا تولید پلی الفین ها از گاز طبیعی و نهایتا اختصاص ناحیه صنعتی سقاوه در سند آمایش سرزمینی استان به منطقه صنعتی پتروشیمی، همه دست به دست هم داده تا مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد سرمایه گذاری بین المللی نفت و گاز کشور مطرح شود.

زارعی با اشاره به اینکه حمایت از پتروشیمی بویراحمد، حمایت از سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار است، اظهار کرد: به دلیل شرایط خاصی که بر استان حاکم است کمتر سرمایه گذاران غیر بومی از خارج استان حاضر به سرمایه گذاری در استان هستند، ما باید سرمایه گذاران توانمند و تجربه شده بومی خود را حمایت کنیم تا هم در استان سرمایه گذاری کنند و هم سرمایه های خارجی را جذب کنند و به استان بیاورند که پتروشیمی بویراحمد نمونه بارز آن است و یک سرمایه گذار بومی حجم عظیمی از سرمایه گذاری خارجی را نیز به استان می آورد.

وی از پای کار بودن و جدیت سرمایه گذار پروژه پتروشیمی بویراحمد نیز خبر داد و گفت: سرمایه گذار این پروژه تاکنون بدون دریافت ریالی تسهیلات میلیاردها تومان خرج هزينه هايي امثال مشاورهاي متخصص دریافت مجوزهایی چون زیست محیطی، پیوست سلامت، تخصیص آب،و... و همچنین قرارداد با مشاور و دیگر زمینه های لازم این سرمایه گذاری کرده و این نشان عزم جدی سرمایه گذار است که همه ما مسئولیم که نگذاریم این سرمایه گذار خدای ناکرده دلسرد شود.

زارعی ادامه داد: سرمایه گذار از یک سال قبل کار پرهزینه مطالعات تفصیلی پروژه را با صرف میلیاردها تومان و استخدام مشاورین برجسته صنعت نفت و گاز کشور در حوزه های امکان سنجی، مطالعات اقتصادی و فنی، ارزیابی های اثرات زیست محیطی، آب گیری، تامین و انتقال آب، HSE و سلامت کار به انجام رسانده است و در عرصه عمل به اثبات رسانده که توان مالی و عزم جدی برای انجام کار را دارد.

وی افزود: مجموع مزایای نوع سرمایه گذاری، خوراک، نوع صنعت و سرمایه گذار ما را امیدوار می کند که پتروشیمی بویراحمد در کمترین زمان ممکن معقول به بار بنشیند و موجب توسعه و رشد شهرستان های بویراحمد و دنا و با توجه به عظمت آن، کل استان شود.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عقب ماندگی تاریخی حوزه انتخابیه اش در زمینه توسعه با بیان اینکه برای توسعه این شهرستان ها و رساندن آنها به حداقل توسعه صنعتی، اشتغال و تولید ناچاریم کارهای بزرگی انجام دهیم، عنوان کرد: سالها چشم مدیران استان در حوزه جذب سرمایه گذار به سرریز اقتصادی استان های همجوار دوخته شده بود تا از این طریق بتوانند مازاد احتمالی سرمایه گذاری در منطقه جنوب و جنوب غرب را به سوی استان هدایت کنند اما امروز با استفاده از توان یک سرمایه گذار بومی قصد داریم، کاری اقتصادی و بزرگ که حتی نمونه آن در استان های دیگر وجود ندارد را در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام دهیم.

وی با بیان اینکه عظمت طرح و محاسنی که در آینده برای توسعه استان دارد، سبب حمایت مردمی و مجموعه مدیریتی از این طرح کلان سرمایه گذاری شده است، افزود: مجموعه مدیریت استان، مردم و سرمایه گذار، حامیان اصلی احداث پتروشیمی هستند و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم نگاه مثبتی به حوزه اشتغال، تولید و صنعت در استان دارد که همه این پتانسیل ها می تواند به تحقق مجتمع عظیم بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد منجر شود.

زارعی از طی شدن فرآیندهای قانونی برای اخذ مجوزها در گذشته و در آینده در حوزه پتروشیمی بویراحمد خبر داد و افزود: مبنای فعالیت صنعتی قانون و مجوزهایی است که در قانون ذکر شده اما کسی حق ندارد به علت نوک دماغ بینی یا حسادت و غرض، سنگی در کار پتروشیمی بویراحمد بیاندازد یا موجب شود که تحقق این سرمایه گذاری عظیم یک روز به تعویق بیافتد که مردم استان متضرران اصلی این تعویق خواهند بود.

وی تاکید کرد: مجموعه مدیریت استان و مردم می دانند که در زمان حساسی قرار گرفته ایم و اگر از فرصت های ایجاد شده استفاده نکنیم عقب ماندگی ها بیشتر خواهد شد حال که هم سرمایه گذار پای کار است و هم بسترها مناسب است هم خداراشكر استاندارهم عزمش جزم است علل خصوص درحمايت از سرمايه گذاري در توليد واشتغال، باید به سرمایه گذار برای تحقق این پروژه کمک کنیم نه اینکه با ایجاد یک مانع و یا سنگ اندازی توسعه را در شهرستان به تعویق بیاندازیم.

این مسئول افزود: قطعا اگر پتروشیمی بویراحمد راه اندازی شود خود این پروژه و صنایع پایین دستی آن توسعه را به بار خواهند آورد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز اگر کسی بخواهد از سر ناآگاهی به مسائل استان و شهرستان و سرمایه گذاری درراه ایجاد پتروشیمی بویراحمد و ایجاد 1300 شغل مستقیم در فاز اول آن که انقلاب اشتغال در بویراحمد و دنا محسوب می شود، سنگ اندازی کند نه تنها خودم قاطعانه با استفاده از اختیاراتی که دارم برخورد می کنم که از مسئولان استان از جمله رئیس کل دادگستری که همیشه حمایتشان را از سرمایه گذاری نشان داده اند، دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی هم که به حمایت از توسعه و امنیت سرمایه گذاری در استان شهره اند و استاندار اقتصاددان استان هم می خواهم که اجازه ندهند با مانع تراشی برخی مغرضان و کسانی که کارشان جلوگیری از سرمایه گذاری است، این پروژه یک دقیقه متوقف شود.

زارعی با اشاره به اینکه همدلی خوب بین دستگاه قضایی، اجرایی، مقننه و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در بحث حمایت از سرمایه گذاری و تامین امنیت آن در استان وجود دارد، ابراز کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم کاملا نگاه مثبتی به حوزه حمایت از سرمایه گذاری و توسعه صنعتی استان دارند و بر اساس آشنایی که از ایشان دارم و با صحبت هایی که با ایشان داشته ام هم تاکیدشان بر حمایت از طرح عظیم پتروشیمی دنا بویراحمد و رفع موانع احتمالی و برخورد قاطعانه با مغرضان و مانع افکنان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار