مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب
مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب گفت: شیعه و سنی ذاتا با هم دشمن نیستند و مشترکات میان آنان بسیار بیشتر از اختلافات است و برگزاری این گونه برنامه ها فرصت مناسبی برای بیان خوبی ها، مهربانی ها، علم و دانایی پیامبر مکرم اسلام(ص) به زبان شعر است.
کد خبر: ۵۴۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 06 January 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان حجت الاسلام سید عبدالله حسینی در آیین افتتاحیه دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) در زاهدان از طرف دبیر کل مجمع تقریب مذاهب از برگزار کنندگان این برنامه برای فراهم کردن این فرصت قدردانی کرد و اظهار داشت: ملت ایران برای حمایت از برادران و خواهران اهل سنت در فلسطین ٣٨ سال رنج و سختی را تحمل کرده اند.

وی افزود: این رویکرد نشان از توجه جمهوری اسلامی ایران به برادران اهل سنت همانند برادران شیعه دارد.
وی ادامه داد: در قرآن کریم آیه ای است که نه تنها مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان الهی را به وحدت فرا می خواند.
مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب گفت: وقتی می توانیم میان پیروان ادیان الهی تقریب مذاهب داشته باشیم نباید از قرآن کریم به عنوان دعوت کننده مردم به وحدت غافل شویم.
حجت الاسلام حسینی افزود: دلیل اینکه خدواند فرمودند به ریسمان الهی به جای زنجیر چنگ بزنید این است که زنجیر با جدایی یک حلقه از بین می رود اما ریسمان به سادگی قابل نابودی نیست و تا آخرین لحظه همه را کنار هم نگه می دارد.
مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این کنگره با ابراز خرسندی از حضور در جمع شعرا و بزرگان فرهنگ و ادب اظهار داشت: فلسفه وجودی چنین همایش هایی با محوریت اشرف مخلوقات و خاتم پیامبران، تقویت وحدت در جهان است.
حجت‌ الاسلام سید علی حسینی تصریح کرد: برگزاری این گونه برنامه ها فرصت مناسبی برای بیان خوبی ها، مهربانی ها، علم و دانایی پیامبر مکرم اسلام(ص) به زبان شعر است.
وی افزود: هنر، فرهنگ را صیقل می دهد و از نسلی به نسل دیگر منتقل می کند و برگزاری برنامه هایی مانند امروز اشاعه دهنده صداقت و راستی شخصیت وجودی نبی مکرم اسلام (ص) به جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و ٢١ اثر به زبان های فارسی، بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمن، اردو، پشتو و گویش سیستانی به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) این استان ارسال شده است.
حسین مسگرانی افزود: برگزاری این کنگره ٢ روزه با هدف ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران و جهان اسلام، تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی تا فردا ١٤ دی ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) از ٢ بخش شعر نو و کلاسیک تشکیل شده و ١٢ داور برجسته کشور آثار رسیده به دبیرخانه را مورد داوری قرار دادند که نفرات برتر در آیین اختتامیه تجلیل می شوند.
وی تصریح کرد: علاوه بر هنرمندان کشوری و استانی شعرای کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان آثار خودشان را به این کنگره ارسال کرده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برپایی کارگاه آموزشی را از جمله برنامه های جانبی کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) ذکر کرد و گفت: آثار دریافتی شعرا در این کنگره به صورت مجموعه چاپ می شود.
بنا براین گزارش، شماری از شعرای شرکت کننده در کنگره امروز در آیین افتتاحیه به قرائت اشعار خود در وصف مهربانی نبی مکرن اسلام(ص) و تقویت وحدت پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار