کد خبر: ۵۵۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 10 January 2018

پس از گذشت یک سال ونیم از جدایی گروه جبهه النصره از شبکه تروریستی القاعده، این شبکه با معرفی شاخه خود در سوریه به طور رسمی اعلام موجودیت کرد.

پایگاه خبری 'عربی 21' روز سه شنبه نوشت: موسسه 'السحاب' وابسته به شبکه القاعده چند هفته پس از اختلاف شدید بین سران سابق جبهه النصره وهیأت تحریر الشام به رهبری ابو محمد الجولانی؛ با صدور بیانیه ای خطاب به عناصر خود در سوریه آنها خواست با آنچه 'مجاهدان صادق' نامید همکاری وبه هیچ گروه یا دسته ای حمله نکنند.
القاعده از اعلام نام تشکیلات جدید خود در سوریه یا هرگونه جزئیات بیشتر خودداری کرد اما به گفته برخی منابع ، 'ابو همام السوری'، ودو اردنی به نام های 'سامی العریدی' و'ابو جلیبیب' از گزینه های رهبری شاخه القاعده در سوریه هستند.
'هیأت تحریر الشام' چندی پیش شماری از فرماندهان سابق خود را که مخالف جدایی از القاعده بودند بازداشت وپس از خلع سلاح آنها را آزاد کرد.
ایمن الظواهری رهبر القاعده، چند هفته قبل، با حمله به فرماندهی هیأت تحریر الشام این گروه را متهم به نقض بیعت پنج سال قبل با القاعده کرد.
الظواهری تاکنون بارها با ارسال پیام‌های صوتی و تصویری از طرفداران خود در سوریه خواسته است دولت بشار اسد را سرنگون و به جای آن دولتی مطابق با دیدگاه‌های القاعده تاسیس کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار