وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جامعه بین المللی با هر اقدامی که برای تخریب یا تغییر برجام بکار برده شود، مقابله خواهد کرد، گفت که ایران در این زمینه انتخاب‌های متعددی دارد.
کد خبر: ۵۵۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 12 January 2018

به گزارش تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با همتای روس در مسکو و وزرای خارجه اروپایی و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: آنچه که دیروز و امروز در جلسات مشخص بود، این بود که اجماع یکپارچه بین المللی بر این مبنا هست که هر حرکتی که به تخریب برجام بینجامد یا آن را دستخوش تغییر کند، غیرقابل قبول بوده و جامعه جهانی با آن مقابله خواهد کرد.

ظریف ادامه داد: دیروز وزیر خارجه روسیه موضع روسیه را مشخص بیان کرد. امروز هم خانم موگرینی و وزیر خارجه سه کشوری که در مذاکرات بودند، تاکید کردند که تمامی تلاش خود را برای تضمین بهره مندی مردم ایران از تمامی منافع برجام به کار خواهند گرفت.

وزیر خارجه ایران افزود: در خصوص برخی روش ها مخصوصا روش هایی که برای فائق آمدن بر محدودیت های بانکی هست بحث شد. آنها در مصاحبه شان تاکید کردند که ایران به برجام پایبند بوده است و این فقط آژانس بین المللی انرژی اتمی هست که باید این پایبندی را تایید کند و آژانس بارها این پایبندی را تایید کرده است و همینطور این حق را دارد که از تمام منافع [برجام] بهره مند شود.

ظریف در ادامه گفت: ما هم تاکید کردیم که برای اینکه ایران پایبند بماند، لازم است که همه از جمله آمریکا کاملا به برجام پایبند باشند و آن را کامل اجرا کنند و لازم است که اتحادیه اروپا علاوه بر حمایت علنی و گفتاری، در عمل هم حمایت خود را تقویت کند تا اینکه مردم از برجام بهره مند شوند. بنظرم پیام یکپارچه و محکمی ارسال شده و باید ببینیم که نتیجه آن چه خواهد بود.

وی افزود: همانطور که بارها گفته ایم جمهوری اسلامی نشان داده است که به تعهدات بین المللی خود پایبند است، اما همزمان هم نشان داده است که انتخاب های متعددی دارد و آن انتخاب ها حتما در جهت حفظ منافع مردم ایران خواهند بود.

ظریف درباره توئیت وزیر خارج انگلیس در خصوص دیدارش با همتای ایرانی گفت: ما گفتگوی کوتاهی را درباره موضوعاتی که قبلا هم صحبت کرده بودیم، داشتیم. بحث هایی که در روابط دو جانبه هست از جمله بحث های مربوط به مسائل کنسولی و مسائل دیگری که بین دو کشور هست. مخصوصا درباره حرکتی که انگلیس باید برای پایان دادن به درگیری در بحرین و خات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار