ایجاد ارتباط با نهادها و دستگاه های اجرایی در عرصه محرومیت‌زدایی به‌ویژه سازمان‌ها و گروه های جهادی نقش مهمی در ارایه خدمات موثر و خوداتکایی افراد نیازمند دارد. مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان به تشریح اقدامات فرهنگی و خدمات معیشتی این نهاد پرداخت.
کد خبر: ۵۵۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ 13 January 2018

 

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، رضا شهرکی مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: در سال تحصیلی جدید تمام مددجویان و افراد غیرتحت حمایت حاشیه نشین بسته کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند تا به دلیل نداشتن امکانات از تحصیل باز نمانند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار دانش‌آموز از حمایت های کمیته امداد این استان مانند برگزاری اردوهای زیارتی، هزینه خدمات فرهنگی و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مندند، افزود: ۴۷ هزار نفر از جامعه هدف این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که با استفاده از کمک های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد زندگی خود را اداره می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سیاست کمیته امداد کمک به معیشت، و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تولید در خانوارها است، ادامه داد: خروجی این نهاد کم تر از تعداد تولید فقر است در نتیجه با افزایش آگاهی و دانش نیازمندان می توان در راه به حداقل رساندن فقر بین نسلی گام برداشت.

شهرکی یادآور شد: برای رفع محرومیت و آبادانی مناطق کم‌برخوردار این استان نیاز به ایجاد کارگروه های مختلف در زمینه‌های زیربنایی و عمران، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی و اشتغال‌زایی با همکاری گروه های جهادی است تا این نهاد در گردهمایی های مدیران از ظرفیت این گروه ها برای خدمت‌رسانی به نیازمندان استفاده کند.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان بیشترین شاخص فقر کشور مشاهده می شود که در این زمینه برنامه های معیشتی به خاطر تاثیرگذاری آن در سطح رفاه افراد نیازمند مورد توجه قرار گرفته بطوریکه در تحلیل ها نشان می دهد که محرومان قدر نظام را می دانند و قدرشناس دولت و حکومت اسلامی هستند.

علیرضا کیخا، مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در ادامه این دیدار گفت: هم‌اکنون ۵۰ گروه جهادی در بخش دانشجویی با برنامه بلند مدت در عرصه های مختلف شامل عمرانی، فرهنگی، آموزشی و علمی برای خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم این استان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: مسئولیت‌های عمرانی در سطح این استان از طريق سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی به گروه‌های دانشجویی واگذار شده که بلافاصله در مدت سه ماه فعالیت‌های خود را آغاز کردند و آماده اعزام به مناطق مختلف برای اجرای پروژه های عمرانی هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال‌جاری طرح‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی و محروم این استان در عرصه محصولات کشاورزی، فرآوری خرما، پرورش بلدرچین، طرح‌های آبزی پروری اجرا شد که نقش مهمی در زمینه بهبود وضعیت اشتغال و معیشت خانوارهای روستایی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار