کد خبر: ۵۵۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 14 January 2018

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هشت هزار و 500 خانوار در استان از آذر ماه سال گذشته تاکنون زیر پوشش طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) قرار گرفتند.

رسول راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح یک تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی به منظور افزایش آمادگی آنان برای مقابله با مخاطرات و تهدیدات است.
وی افزود: داوطلبان خادم در قالب این طرح در 12 نوبت با مراجعه به درب منازل در هر نوبت آموزش های کوتاه و سرپایی را به مدت پنج تا 10 دقیقه به افراد ارائه می دهند.
وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این آموزش ها این است که مردم سیستان و بلوچستان همچون سایر مردم ایران نسبت به مخاطراتی که آنان را تهدید می کند به فهم و درک بیشتر و عمیق تری برسند و در مقابل آنها آماده باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ایجاد انگیزه در تغییر نگرش و رفتار مردم و مداومت در اجرای آموزش را از اهداف دیگر اجرای این طرح ذکر کرد.
راشکی افزود: در مرحله نخست این طرح 162 داوطلب خادم به هشت هزار و 500 خانوار سیستان و بلوچستان آموزش های لازم را ارائه دادند.
وی گفت: اجرای مرحله دوم طرح ملی خادم نیز با رویکرد زیر پوشش قرار دادن 23 هزار و 300 خانوار توسط 466 داوطلب خادم ( فعال آموزش دیده ) بزودی در استان آغاز می شود.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار در کشور، آمادگی خانواده ها در مقابل مخاطرات به میزان 9،3 درصد است که انتظار می رود این رقم تا پایان اجرای طرح حداقل تا 30 درصد افزایش یابد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار