باید مشخص شود علت جمع نشدن قاچاق کالا در کشور چیست/علت این کار به نظر من بی عرضگی مسئولان و نوع ارتباطات آنها با قاچاقچیان است/واقعیت این است که حدود 25 تا 30 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود/ما همه چیز را می دانیم و از همه پشت پرده ها خبر داریم
کد خبر: ۵۵۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 17 January 2018

همه مدارک و اسنادی که درباره فساد موجود است،درباره مافیای قاچاق است که باعث از بین رفتن سرمایه های عظیمی از کشور شده و بارها وارد بحث شده ایم؛ اما به تازگی دوستانی به مجلس آمده اند و تقاضای برگزاری جلسه در خصوص این موضوع را دارند؛ این جملات بخشی از مصاحبه،امیر خجسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک است.

امیر خجسته در گفت وگو با تابناک گفت: ما همه چیز را می دانیم و از همه پشت پرده ها خبر داریم و اعلام کردیم اگر می خواهند جلسه ای در این خصوص داشته باشند، باید در یک کلام تمام برنامه ها و راهکارهای زمینی، هوایی و دریایی واردات قاچاق و مقابله با آن را بیاورند. باید مسئولان این حوزه به ما اعلام برنامه کرده و برنامه های خود را عملیاتی کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: واردات قاچاق در سال های اخیر، کل اشتغال کشور را تحت الشعاع قرار داده و اقتصاد ما را زمینگیر کرده است؛ بنابراین، برای اینکه اشتغال فعلی که در حال از بین رفتن است، بتواند ادامه حیات دهند، حاضریم مذاکره کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی جلسات به منظور قانع کردن و حتی تطمیع صورت می گیرد، گفت: ما تنها زمانی جلسه برگزار می کنیم که برنامه ای برای کنترل قاچاق داشته باشیم و قرار نیست این جلسات اینور و آنور برگزار شود. این افراد در کمیسیون حاضر می شوند و باید در حضور حدود صد تن این را توضیح دهند و برنامه ارائه کنند.

این نماینده گفت: باید مشخص شود علت جمع نشدن قاچاق کالا در کشور چیست. علت این کار به نظر من بی عرضگی مسئولان، نوع ارتباطات آنها با قاچاقچیان و اینکه از جاهای دیگری مدیریت می شود و منافع زیادی در آن وجود دارد است، قاچاق هر روز زیادتر می شود.

همه دنیا می تواند قاچاق را کنترل کند، چرا ما نتوانیم؟ مایی که با داشتن سیستم های اطلاعاتی و امنیتی قوی که داریم، ریگی را از آسمان پایین می آوریم و اعدام می کنیم، نمی توانیم قاچاق را کنترل کنیم؟ قطعا می توانیم اما اراده ای برای این کار نداریم.

وی گفت: در حال حاضر 80 درصد کالاهای قاچاق از راه های رسمی وارد می شود. آمارهایی که دولتی ها می دهند، سالانه حدود 12 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود، ولی واقعیت این است که چیزی حدود 25 تا 30 میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

این نماینده در پایان یادآور شد: بحث ما اصلاح است و من این را به آقایان می گویم که ما یک درصد از مواضع خود عقب نشینی نخواهیم کرد تا این موضوع تعیین تکلیف شود. این گونه نیست که بیایند و تعیین تکلیف کنند که ما رفتیم صحبت کردیم و قانعشان کردیم. باید این مسائل را کنار بگذارند و به فکر عملیاتی کردن مبارزه با قاچاق باشند و خروجی خود را به مردم ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار