مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان خبرداد
از دی ماه سال جاری افزایش کمک معیشت و همچنین یارانه عمومی خانوارهای تحت حمایت استان سیستان و بلوچستان در کنار مستمری مرحله اول به حساب مستمری واریز می‌شود.
کد خبر: ۵۵۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ 21 January 2018

 به گرارش تابناک سیستان و بلوچستان مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گزارشی از مصوبه جدید دولت و مجلس در زمینه چگونگی واریز مستمری مددجویان ارایه کرد.

رضا شهرکی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری با تلاش و پیگیری کمیته امداد و حوزه‌های ذیربط به منظور اجرایی کردن بند ۳-۷ سیاست‌های احسان و حمایت از نیازمندان و حفظ شأن، کرامت انسانی خانوارهای تحت حمایت نسبت به افزایش سرانه کمک معیشت مددجویان تحت حمایت از محل اعتبارات تخصصی سازمان هدفمندسازی یارانه اقدام لازم به عمل آمد.

وی افزود: در این مرحله براساس مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی ، مبلغ افزایشی کمک معیشت و همچنین یارانه عمومی خانوارهای تحت حمایت در کنار مستمری مرحله اول به حساب مستمری آنها واریز می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به واریز سه پرداخت شامل کمک معیشت اول و دوم به اضافه یارانه عمومی آنها به شماره حساب سرپرست خانوار، ادامه داد: به منظور تجمیع واریز کمک معیشت و یارانه عمومی خانوارهای مددجو، مبلغ این افزایش مستمری برای خانوارهای یک نفره ۱۴۸ هزار تومان، خانوار دو نفره ۲۴۹ هزار تومان، خانوار سه نفره ۳۲۴ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۴۱۹ هزار تومان و خانوار پنج نفره ۴۶۵ هزار تومان از طریق این نهاد به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.

شهرکی با بیان اینکه در این مرحله افزایش سرانه کمک معیشت برای ۹۹ هزار و ۲۱۰ خانوار تحت حمایت واریز خواهد شد، یادآور شد: با استفاده از بازدیدها و شیوه های مختلف مددکاری میزان توانایی‌های شخصی و نوع نیاز مددجویان مانند فرهنگی، آموزشی، اشتغال، مسکن، خدمات عمرانی،معیشتی، بهداشتی، درمانی، حقوقی و قضایی به منظور حمایت هدفمند از فرد یا خانوار نیازمند و برای کمک به تصحیح روند تصمیم گیری در تمام سطوح نظام حمایتی تعیین شده تا در نهایت افراد بتواند به استقلال و خودکفایی رسیده و نیازهای مادی و معنوی خویش را برآورده سازند.

وی افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۵۸ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان این استان پرداخت شد که علاوه براین از دیگر خدمات این نهاد از جمله وام کارگشایی، کمک هزینه تحصیلی، خرید و تعمیر مسکن، خدمات فرهنگی، آموزشی، مشاوره‌ای، تسهیلات اشتغال، آموزش های فنی و حرفه‌ای و کمک هزینه ازدواج و جهیزیه بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
التماس دعا و تقبل الله خیرین عزیز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار