به دستور استاندار صورت گرفت:
در نشستي به رياست استاندار، معاونين استاندار و مديران مرتبط با طرح راه آهن چابهار - زاهدان، آخرين وضعيت اجراي اين طرح مورد واكاوي و بررسي دقيق قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 29 January 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان با دستور سيد دانيال محبي استاندار، آخرين وضعيت اجراي طرح راه آهن چابهار - زاهدان و مشكلات پيش روي اين طرح با حضور معاونين امور عمراني و امور اقتصادي استاندار، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، مجري طرح و مديران مرتبط با اين پروژه مورد بررسي قرار گرفت و بر تسريع در اجراي آن تاكيد شد.

استاندار با بيان اينكه كلنگ اين طرح در سال ٨٩ به زمين خورده است و تا سه سال هيچگونه پيشرفت فيزيكي نداشته است، إظهار داشت: با توجه به توسعه بندر شهيد بهشتي و اهميت ايجاد و توسعه مسير ترانزيتي محور شرق، اتصال خط ريلي از چابهار به زاهدان و بعد از آن به مرز ميلك و اتصال به سرخس را بسيار مهم و حائز اهميت برشمرد.

سيد دانيال محبي با اشاره به اهميت و نقش اجراي راه آهن چابهار - زاهدان در توسعه محور شرق، بر نظارت و اجراي سريع اين طرح تاكيد كرد و افزود: هيچ توجيهي در رابطه با معطلي و كندي در روند اجراي اين طرح را نمي پذيرم و مديران بايد با همه ي توان خود در اجراي اين طرح تلاش كنند.

وي همچنين آغاز اجراي ٢ قطعه از طرح راه آهن را از خاش به زاهدان را حداكثر تا يك ماه آينده خواستار شد.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري هم در اين نشست طول اين پروژه را ٦١٠ كيلومتر عنوان كرد و گفت: اين طرح از شهرهاي چابهار، نيكشهر، ايرانشهر، خاش و زاهدان عبور ميكند.

باقر كرد گفت: اين طرح به ٨ قطعه تقسيم شده است كه قطعه يك و دو آن از طرف چابهار به طرف ايرانشهر به ترتيب ٨٧ و ٦٠درصد در زيرسازي پيشرفت فيزيكي دارد.

وي افزود: دو قطعه ديگر از ٤ قطعه اين طرح از طرف ايرانشهر به سمت زاهدان ٣٤ و ١١ درصد در زيرسازي پيشرفت فيزيكي دارد.

اشرفي معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هم با بيان اينكه مطالعات اين طرح براي حمل بار تا دو و نيم ميليون تن انجام شده بود، گفت: با پيگيري هاي انجام شده و تقويت زيرسازي راه آهن، ظرفيت تحمل بار اين طرح به هفت و نيم ميليون تن افزايش يافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار