معاون امور هماهنگی و نظارت اقتصادی و بازرگانی حوزه معاون اول رئیس‌جمهور:
حجت اله زیار معاون امور هماهنگی و نظارت اقتصادی و بازرگانی حوزه معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای ساخت و راه اندازی سومین قطب پتروشیمی ایران در منطقه آزاد چابهار گفت تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت افقی روشن برای آینده منطقه مکران ایجاد نموده است.
کد خبر: ۵۵۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 30 January 2018

عزم جهادی لازمه آبادانی سواحل مکران/ موقعیت ویژه‌ چابهار برای صادرات محصولات پتروشیمی/ همه توان دولت برای تسریع در تولید محصولات شهرک پتروشیمی مکران

به گزارش تابناک سیستان وبلوچستان حجت اله زیار در این بازدید با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری حول توسعه و آبادانی سواحل مکران و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید آینده روشنی را برای سواحل مکران پیش‌بینی نمود.

معاون امور هماهنگی و نظارت اقتصادی و بازرگانی حوزه معاون اول رئیس‌جمهور اشاره به موقعیت ممتاز چابهار برای صادرات محصولات پتروشیمی، کمک دولت و همه دستگاه‌های ذیربط را برای توسعه و آبادانی این منطقه الزامی دانست و گفت ما به عنوان دولت وظیفه داریم نسبت به رفع دغدغه سرمایه‌گذاران و از میان برداشتن موانع تسهیل در امر سرمایه‌گذاری اقدام نماییم؛ لذا مدیران اقتصادی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران لیستی از موانع و مشکلات تسریع در ساخت شهرک پتروشیمی مکران را تهیه و در ارتباط تنگاتنگ با این معاونت نسبت به پیگیری تا رفع کامل آنها اقدام نمایند.

وی افزود برخی موانع نظیر تضامین بانکی و تعهدات به طرف‌های خارجی با کمک معاونت امور هماهنگی و نظارت اقتصادی و بازرگانی حوزه معاون اول رئیس‌جمهور قابل حل است و از این حیث جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

در این دیدار مدیر سایت شهرک پتروشیمی مکران با بیان اینکه مهمترین موانع جذب سرمایه خارجی در سومین قطب پتروشیمی ایران عدم امکان ارائه Bank Guaranty  از جانب بانک‌های داخلی و نیز عدم امکان استفاده آسان از خطوط اعتباری داخلی است گفت بی شک در این زمینه معاون امور هماهنگی و نظارت اقتصادی و بازرگانی حوزه معاون اول رئیس‌جمهور می تواند کمک شایانی برای حل این موانع نماید.

جهانبخش جعفری مرندی در ابتدای این دیدار توضیحات مفصلی در خصوص اهداف و علل ساخت سومین قطب پتروشیمی کشور در منطقه آزاد چابهار، میزان پیشرفت پروژه، علل جذابیت شهرک پتروشیمی مکران برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و نیز مشکلات و موانع تسریع در ساخت و راه‌اندازی این شهرک بیان نمود.

در پایان حجت اله زیار معاون امور هماهنگی و نظارت اقتصادی و بازرگانی حوزه معاون اول رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد با عزم جهادی مسئولان و مدیران مربوطه، شهرک پتروشیمی مکران هرچه زودتر به تولید برسد تا علاوه بر نقش آفرینی در اقتصاد ملی سبب رونق کسب و کار و اشتغال در جنوب شرق کشور گردد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
چه اقدامی در عمل کردید؟ دولت روحانی خوب حرف زد ولی چه کردید جز برجام؟ آقا دست بالا بزنید که دیر میشه ها. کاری ندارد برای دولت که چابهار را عین عسلویه در سال های دهه 80 بکند.پر از پول و سرمایه و بانک.می توانید.بخدا بجنبید منطقه را می گیرید در تولید. دولت فقط باید بخواهد و اقدام و عمل بکند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار