مرتضی بانک:
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در آیین کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی ارس، گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارد و از حضور سرمایه گذاران در تمام بخش های اقتصادی استقبال می کنیم.
کد خبر: ۵۶۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 03 February 2018

مرتضی بانک در آیین کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی ارس، با اشاره به اینکه باید در مقابل سرمایه گذاران این پروژه و سایر پروژه های مهم کشور سر تعظیم فرود آورد، عنوان کرد: آذربایجان شرقی سرمایه گذاران بسیار زیادی دارد که باید بتوانیم تمام شرایط لازم را برای حضور این افراد در منطقه آزاد ارس مهیا کنیم.


وی افزود: همواره آرزومندیم این سرمایه گذاران به منطقه آزاد ارس نیز توجه بیشتری داشته باشند و با ارتباطاتی که دارند باعث افزایش اعتماد و حضور سرمایه گذاران خارجی در این منطقه شوند.


بانک تصریح کرد: منطقه آزاد ارس این توانایی را دارد که یکی از تاثیرگذارترین بخش های اقتصادی در داخل و خارج از کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: شرایط سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس با تقویت بخش بانکی و حضور بانک های خارجی بهبود می یابد و باید از تمام ظرفیت های بخش بانک و بیمه در مناطق آزاد استفاده شود.
مشاور رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود، با تاکید بر توسعه ظرفیت های قانونی مناطق آزاد کشور افزود: باید ظرفیت های قانونی مناطق آزاد کشور را توسعه دهیم و اجازه ندهیم مناطق آزاد محلی برای هرج و مرج شود .
بانک تاکید کرد: مناطق آزاد با اجرای دقیق قانون اداره آن می تواند فضای مناسبی را برای امنیت سرمایه گذاری فراهم کنند.
وی با اشاره به تاسیس مناطق آزاد در همسایگی ارس، عنوان کرد: باید ظرفیت های قانونی مناطق آزاد را بیش از این گسترش داده و قوانین فرادستی کشور را با تمام توان اجرا کنیم. به این ترتیب می توانیم در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی با مناطق آزاد همسایه رقابت کنیم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به تلاش برای ارتقای بخش های تجاری، فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد ایران، افزود: فعالان تجاری منطقه آزاد ارس، نگرانی از بابت سهمیه ورود کالا و تامین کالای مورد نیاز را نداشته باشند و سهمیه خوبی برای فعالان تجاری در پایان امسال در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ارس با سرمایه‌گذاری230 میلیون یورویی، در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد حسن نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، اسدالله علیزاده سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، مرتضی شهید زاده رییس صندوق توسعه ملی، حجت الاسلام و المسلمین سنجری امام جمعه شهرستان جلفا، عرب باغی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ارس، مدیران شرکت مپنا، سرمایه گذاران پروژه و مسئولان محلی در منطقه آزاد ارس کلنگ‌زنی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار