مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو خواستار شد؛
مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو با اشاره به درخواست‌های مکرر ۱۰ ساله برای بهره‌برداری از معادن جدید گفت: خواستار تسریع در صدور مجوزهای آنومالی D۱۹ هستیم.
کد خبر: ۵۶۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 04 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمود نوریان امروز در مراسم بهره برداری از دو پروژه صنعتی و نیروگاهی در مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در راستای طرح تکمیل زنجیره فولاد، اجرای پروژه فولاد یک میلیون تنی در دستور کار قرار گرفت که در مرحله اجرا ظرفیت ایان معدن با روش هات شارژ به ۱.۳ میلیون تن رسید.

وی، میزان سرمایه گذاری در این پروژه را ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سهم ارزی این پروژه ۱۷۰ میلیون یورو بوده است.

بنا به گزارش خبرگزاری مهر یزد، نوریان ادامه داد: واحد احیای مگاموتور این مجموعه توسط شرکت های زیرمجموعه با سرمایه گذاری ۹۱۴ میلیارد تومان و سهم ارزی ۷۳ میلیون یورو در حال احداث است و امیدواریم حداکثر در فصل اول سال آینده به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین برق شرکت های مستقر در این مجتمع اعم از چادرملو، غدیر و ارفع، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی سرو اردکان از طریق عقد قرارداد با مپنا و سرمایه گذاری ۲۶۵ میلیون یورو احداث شد.

نوریان ادامه داد: این شرکت حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان در سهام شرکت های دیگر مشارکت کرده که بخش عمده ای از این مشارکت مربوط به شرکتهای ارفع، غدیر ایرانیان و سرمد ابرکوه است.

مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو اظهار داشت: چادرملو قبل از ورود به سهامداری شرکت های غدیر و ارفع، همه امکانات خود را برای تسریع عملیات احداث با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی و ۸۰۰ هزار تن فولاد در اختیار مجریان طرح های فوق قرار داده است.

وی از همه سهامدارانی که در این مدت با افزایش سرمایه از مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در سال ۸۳ به ۳۳۵۰ میلیارد تومان قدردانی کرد و بیان داشت: این سهامداران شرکت چادرملو را در مسیر توسعه به شایستگی همراهی کردند.

نوریان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به اینکه در منطقه کم آب مشغول به کار هستیم، برای تامین آب اقدامات متعددی انجام شده که از آن جمله می توان به احداث ۱۳ حلقه چاه و نصب آب شیرین کن با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی، انعقاد قرارداد بیع با شرکت آب و فاضلاب برای بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب اردکان با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان را نیز از دیگر طرح ها در این زمینه برشمرد و افزود: این طرح اکنون آماده بهره برداری است و چنانچه این پروژه قرار بود توسط آب و فاضلاب اجرا شود، اجرای آن حداقل ۲۰ سال زمان نیاز داشت در صورتی که چادرملو طی چهار سال آن را اجرایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در طرح عظیم آبرسانی از خلیج فارس با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومان با همکاری گل‌گهر سیرجان و مس سرچشمه نیز از دیگر اقدامات چادرملو برای تامین آب است.

نوریان تاکید کرد: گلوگاه فعالیت‌های اقتصادی چادرملو و وابستگی شرکت‌های بزرگ فولادی، وضعیت باقیمانده ذخایر چادرملو است که طی پنج سال آینده با نرخ تولید نزولی به اتمام می رسد.

وی افزود: بر این اساس خواستار تسریع در صدور مجوزهای آنومالی D۱۹ در پی بیش از ۱۰ سال درخواست مکرر ما، هستیم و امیدواریم مسئولان مربوطه هر چه سریعتر با صدور مجوزهای نهایی ما را در آغاز عملیات اجرایی یاری کنند..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار