کد خبر: ۵۶۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱ 08 February 2018

افزون بر 136 طرح عمرانی اقتصادی همزمان با هشتمین روز سی‌ و نهمین دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.


به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از توانمندی ها و ظرفیت های بسیار تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در محرومیت های زیادی بسر می برد و از داشتن امکانات مناسب در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره بی نصیب بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و توجه ویژه مسئولان نظام به ویژه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حرکت برای محرومیت زدایی آغاز شد.
در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی هزاران طرح کوچک و بزرگ در این استان به اجرا درآمده و مورد بهره برداری مردم قرار گرفته است.
در این راستا همزمان با سی و نهمین دهه فجر انقلاب اسلامی طرح های عمرانی مختلفی در کنار اجرای ویژه برنامه های متنوع در 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار، میرجاوه و کنارک افتتاح شده به طوری که در هشتمین روز از این ایام افزون بر 136 طرح به بهره برداری رسید.

**بهره برداری از 112 طرح در زاهدان
معاون خدمات امور شهری شهرداری زاهدان اظهار داشت: 103 طرح شهرداری این شهر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی همزمان با هشتمین روز دهه فجر به بهره برداری رسید.
محمد امیر براهویی افزود: درزگیری و تراش آسفالت معابر، تکمیل 2 قطعه زمین ورزشی محله ای در منطقه شیرآباد، تکمیل حصار کشی محل دفن زباله، اجرای بهسازی مبلمان شهری، ساخت مرحله دوم بوستان نورالشهدا و بهسازی بلوار فرودگاه زاهدان از جمله طرح های افتتاح شده امروز زاهدان بود.
وی ادامه داد: ساخت سرویس های بهداشتی در چهارراه رسولی، الحاق 6 دستگاه مینی بوس، بازارچه و بوستان های محله ای دیگر طرح های شهرداری زاهدان را تشکیل دادند.
وی گفت: برای راه اندازی 103 طرح شهرداری افزون بر 149 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
سرپرست فرمانداری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نیز گفت: هشت طرح عمرانی همزمان با هشتمین روز دهه فجر در بخش کورین این شهرستان به بهره برداری رسید.
عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: برای بهره برداری از این طرح ها که در بخش های مختلف نظیر برق رسانی، آموزشی و غیره بود 26 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: بیش از 196 طرح همزمان با دهه مبارک فجر در زاهدان در حال افتتاح و کلنگ زنی است.
وی بیان کرد: این طرح ها در زمینه های عمران شهری و روستایی، کشاورزی، منابع طبیعی، خدمات و غیره آماده افتتاح است.
وی افزود: هزار و 130 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این طرح ها هزینه شده است.
وی ادامه داد: با افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها برای بیش از 274 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.
سرپرست فرمانداری زاهدان گفت: حدود هزار و 760 خانوار شهری و روستایی از خدمات این طرح ها در زمینه های گوناگون بهره مند خواهند شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز گفت: معدن سنگ گرانیت لار زاهدان با اعتبار 10 میلیارد ریال با حضور محمدرضا فیاض مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت همزمان با هشتمین دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری رسید.
نادر میرشکار افزود: این معدن واقع در 24 کیلومتری شمال زاهدان دارای افزون بر 6 میلیون تن ذخیره گرانیت است.
وی اضافه کرد: سالیانه می توان از این معدن چهار هزار تن سنگ گرانیت استخراج کرد.
وی با بیان اینکه بهره برداری از این معدن زمینه اشتغال 10 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرد گفت: هم اینک 9 واحد سنگ بری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که زمینه تکمیل چرخه فرآوری سنگ های تزیینی نظیر گرانیت را فراهم کرده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بهترین معادن سنگ گرانیت کشور در این استان واقع شده است که با فرآوری بهتر آنها می توان مسیر را برای صادرات هموار کرد.

** افتتاح چهار طرح در هیرمند
فرماندار هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت: چهار طرح عمرانی همزمان با هشتمین روز دهه فجر در این شهرستان افتتاح شد.
محمدعلی پیری اظهار داشت: افتتاح مدرسه 6 کلاسه با اعتبار پنج میلیارد ریال، مرکز جامعه سلامت شهری با اعتبار 20 میلیارد ریال، آسفالت معابر شهر دوست محمد با اعتبار 10 میلیارد ریال و بوستان روستایی با اعتبار 30 میلیون ریال طرح های امروز هیرمند را تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: 73 طرح عمرانی تا پایان دهه فجر در این شهرستان مرزی به بهره برداری می رسد.
فرماندار هیرمند اظهار داشت: این طرح ها در بخش های کشاورزی، برق رسانی، توسعه شهری، بهداشت و درمان، فضای آموزشی، راه و شهرسازی و ورزشی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: برای راه اندازی این طرح ها افزون بر 145 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

**بهره برداری از 6 طرح عمرانی در قصرقند
فرماندار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 6 طرح عمرانی همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح شد.
حمیرا ریگی اظهار داشت: افتتاح استخر ذخیره آب کشاورزی با اعتبار افزون بر 160 میلیون ریال، پنج واحد مسکن مددجویی شهری کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتبار 11 میلیارد ریال، خوابگاه ماما و پزشک با اعتبار 2 میلیارد ریال و مدرسه 2 کلاسه در ساربوک با اعتبار افزون بر 320 میلیون ریال برخی از طرح های امروز قصرقند بوده است.
وی بهره برداری از توسعه شبکه برق روستایی و رفع افت ولتاژ روستاهای بخش ساربوک با اعتبار افزون بر 77 میلیارد ریال و افتتاح بوستان بازی کودک در روستای جندوکان ساربوک را از دیگر طرح های افتتاح شده هشتمین روز دهه فجر قصرقند ذکر کرد.

** افتتاح 14 طرح در مهرستان
فرماندار مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: 14 طرح عمرانی همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح شد.
رشید پارسایی اظهار داشت: این طرح ها در زمینه فضاهای آموزشی، شهرداری، برق رسانی، مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن، تعاون روستایی و امور مالیاتی بوده است.
وی ادامه داد: برای راه اندازی این طرح ها 57 هزار و 246 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته استاندار سیستان و بلوچستان 979 طرح با افزون بر چهار هزار و 640 میلیارد ریال (464 میلیارد تومان) اعتبار تا پایان ایام الله دهه فجر در این استان به بهره برداری می رسد.
سید دانیال محبی اظهار داشت: آمار طرح های افتتاحی امسال این استان ویژه دهه فجر در مقایسه با پارسال 32 درصد رشد داشته است.
وی افزود: از لحاظ فراوانی شمار طرح های قابل افتتاح در سیستان و بلوچستان ویژه دهه فجر بیشترین سهم مربوط به حوزه برق با 248 طرح و از لحاظ اعتباری بیشترین فراوانی مربوط به حوزه راه و حمل و نقل با اعتبار بیش از هزار و 280 میلیارد ریال (128 میلیارد تومان) است.
سیستان و بلوچستان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند.
سکونت اقوام مختلف بلوچ، سیستانی، کرد، لر و سایر اقوام با مذاهب شیعه و سنی در این استان و زندگی مسالمت آمیز و بدون دغدغه در کنار یکدیگر آن هم با وحدت و انسجام مثال زدنی، سیستان و بلوچستان را به الگویی از وحدت تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار