کد خبر: ۵۶۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱ 10 February 2018

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: تبلیغات فریبنده و کاهش وزن افراد در طول یک هفته، به هیچ عنوان واقعیت ندارد البته دمنوش ها ممکن است به افزایش متابولیسم بدن کمک کنند اما به تنهایی برای کاهش وزن، کافی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وبدا)، زهرا عبداللهی با بیان این مطلب، افزود: متاسفانه شاهد تبلیغات فریبنده ای برای مصرف دمنوش های گیاهی هستیم و به مردم گفته می شود که در صورت مصرف یک نوع دمنوش در عرض یک هفته، می توانند 10 کیلوگرم وزن خود را کاهش دهند.
وی یادآور شد: مردم برای کاهش وزن، حتما باید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشند و کالری دریافتی را محدود کنند.

 

عبداللهی ضمن تاکید بر اهمیت افزایش تحرک بدنی در کاهش وزن، گفت: در کنار رعایت رژیم غذایی و کاهش کالری دریافتی، انجام 30 تا 40 دقیقه ورزش روزانه، کمک زیادی به کاهش وزن می کند و افراد اگر تغذیه و ورزش را رعایت کنند ممکن است مصرف دمنوش نیز به افزایش متابولیسم بدنشان کمک کند.

 

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر شرکت ها می خواهند محصولات خود را تبلیغ کنند می توانند به مردم اعلام کنند که در کنار مصرف این دمنوش ها و با راهنمایی های مشاور تغذیه و انجام تحرک بدنی، می توانید وزن خود را کاهش دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار