کد خبر: ۵۶۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 10 February 2018

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور ضمن تاکید بر آمادگی جدی دستگاه‌ها برای استفاده از فناوری دولت الکترونیک، ارتقای بهره‌وری و رضایت‌مندی شهروندان را از مهمترین اهداف توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد.

امیر شجاعان در همایش توسعه دولت الکترونیک به تبیین مباحث دولت الکترونیک پرداخت و گفت: محور توسعه دولت الکترونیک، وزارت کشور و زیرمجموعه آن در استانهاست لذا با توجه به تحولات جامعه جهانی، موضوع دولت الکترونیک باید در اولویت امور باشد.

وی ضمن تاکید بر آمادگی جدی دستگاه‌ها برای استفاده از فناوری دولت الکترونیک، ارتقای بهره‌وری و رضایت‌مندی شهروندان را از مهمترین اهداف توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور ادامه داد: تحقق دولت الکترونیک در کشور به توسعه مشارکت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: دولت الکترونیک نقش مهمی در کاهش بسیاری از معضلات از جمله جلوگیری از فساد اداری دارد.

شجاعان گفت: هدف از دولت الکترونیک بهبود کارایی دولت، مدیریت اطلاعات ارائه شده به شهروندان، ارائه خدمات بهتر به شهروندان و دادن اختیار بیشتر به مردم از طریق در دسترس قراردادن اطلاعات و مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌های عمومی است.

وی از جمله کارکردهای دولت الکترونیک را کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا، افزایش سرعت کارها، صرفه جویی در انرژی مفید شهروندان، ارتقای روحیه مثبت و رفاه و آسایش شهروندان، افزایش سرعت توسعه و پیشرفت کشور، ارتقای متوسط سطح فرهنگی و علمی کشور و توسعه اقتصاد پایدار برشمرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور نیز ضمن گرامیداشت ایام خجسته دهه فجر در این همایش گفت: دولت الکترونیک می‌تواند برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و به ثمر نشاندن دستاورهای علمی و خدمات رسانی بهتر به مردم پیشتاز باشد.

اشرف بروجردی تسریع در خدمت رسانی به مردم را یکی از اهداف دولت الکترونیک برشمرد و گفت: ساختار سازمانی کشور دچار بروکراتیک اداری است که کارکنان و مردم به آن مبتلا هستند لذا بهینه سازی و استفاده همه جانبه از شیوه‌های نوین فناوری اطلاعات در سیستم اداری از اهداف اصلی دولت الکترونیک است.

وی اظهار داشت: آنچه امروز در قالب پایگاه اطلاعاتی دستگاه‌های دولتی تولید و ثبت می‌شود، می‌تواند به عنوان یک منبع و سند برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.

بروجردی ادامه داد: در این رابطه رسالت بزرگی بر دوش دستگاه‌های اجرایی است زیرا هر اقدامی که امروز انجام می‌شود، بخشی از تاریخ این سرزمین را به آیندگان معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: حذف کاغذ در مکاتبات اداری هم برای محیط زیست و هم در راستای تسریع در امر خدمات رسانی به مردم تاثیر مثبت دارد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور یکی از مهمترین شاخصه‌های سیستم اداری پویا را رضایتمندی مردم از نحوه پاسخگویی مدیران به خواسته‌ها و مطالبات آنان عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش مهم دبیرخانه‌ها در سیستم اداری کشور گفت: دبیرخانه‌ای پویا و پاسخگوست که از همه ظرفیت‌ها و امکانات، منطبق با شرایط روز و تکنولوژی مناسب بهره‌مند باشد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در مسیر هوشمند سازی و استفاده موثر از دولت الکترونیک باید خدمات موثری را به شهروندان ارائه کنیم.

سکینه اشرفی اظهار داشت: استان دارای مشکلات و نواقصی در زمینه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است بنابراین روسای فناوری اطلاعات و روسای دبیرخانه دستگاه‌های اجرایی در صف اول نظام اداری استان سیستان و بلوچستان باید بر هوشمندسازی و استفاده موثر از دولت الکترونیک و نظام پاسخگو متمرکز باشند تا نظام پاسخگویی در استان نهادینه و مسیر بهره‌وری هموارتر شود.

گفتنی است؛ همایش توسعه دولت الکترونیک صبح امروز با حضور مهمانان کشوری و با هدف توسعه نظام اداری الکترونیک در استان مبتنی بر اهداف منشور حقوق شهروندی و شفافیت پاسخگویی و همچنین تقدیر از دستگاه‌های پیشگام در حوزه مکاتبات الکترونیک و حرکت به سمت سازمان کم کاغذ یا بدون کاغذ در سرسرای خاتم استانداری برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار