کد خبر: ۵۶۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 11 February 2018

اداره مهاجرت اوکراین تصمیم گرفت تا رئیس جمهور سابق گرجستان و فرماندار اسبق اودسا را به لهستان تبعید کند.

به گزارش ایسنا از وستی، دادستانی اوکراین اعلام کرده که این کشور آماده اخراج میخائیل ساکاشویلی از خاک اوکراین است.

 

در همین حال ساکاشویلی نسبت به استردادش به گرجستان هشدار داده و گفته است، بازگرداندن وی به تفلیس می‌تواند منجر به اعتراضات گسترده در این کشور شود. او تاکید کرده که در طول بازداشتش در اوکراین بیش از ۶۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمدند.

 

روسلان چرنولوتسکی، وکیل رئیس جمهور سابق گرجستان نیز با اشاره به اینکه این سیاستمدار به طور قانونی در اوکراین اقامت دارد، هیچ دلیلی برای اخراج ساکاشویلی وجود ندارد و تا قبل از اینکه دیوان عالی کشور شکایتش را رد کند، نمی‌توان وی را اخراج کرد.

 

با این حال اداره مهاجرت اوکراین با رد درخواست ساکاشویلی برای اعطای وضعیت فرد نیازمند به حفاظت اضافی، از اخراج قریب‌الوقوع وی خبر داده است.

 

ساکاشویلی ۵۰ ساله، در سال ۲۰۱۵ میلادی به منظور کار برای مقامات حامی غرب اوکراین، به این کشور رفت و به عنوان فرماندار منطقه اودسا مشغول به کار شد. با این حال، پس از اینکه پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین مقامات عالی‌رتبه کشورش را به تلاش برای متوقف کردن مبارزه با فساد متهم کرد، رابطه ساکاشویلی با او به هم خورد و وی در نوامبر ۲۰۱۶ از این اوکراین خارج شد، پوروشنکو نیز پاسپورت اوکراینی وی را باطل کرد اما او توانست با کمک طرفداران خود از مرز زمینی لهستان دوباره وارد خاک اوکراین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار