کد خبر: ۵۶۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 15 February 2018

رئیس کانون درمانگران اعتیاد کشور از ورود مخدر جدیدی با عنوان تنباکوی جنسی خبر داد و گفت: این نوع تنباکو آغشته به مخدر به صورت محدود و به شکل مسافری از کشور‌های خارجی به کشور وارد شده است.

هادی پناهی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این تنباکو ماده‌ای نوظهور است که دارای ترکیبات محرک و مخدر است و آسیب جدیدی به سیستم‌های جنسی زنان و مردان وارد می‌سازد.

وی با تاکید براینکه این تنباکو تاثیری مثبت بر تقویت قوای جنسی ندارد، اظهارکرد: مطالعات انجام شده حاکی از آن است که مصرف این تنباکو تاثیری منفی جدی برسیستم باروری زنان بر جای می‌گذارد و منجر به ناباروری قطعی در آنان می‌شود.

این کارشناس اعلام کرد: این تنباکو تحت لیسانس یکی ازکشور‌های عربی است که با قیمتی بیش از تنباکوی موجود در بازارعرضه می‌شود و روی بسته بندی آن عبارات و مفاهیم مشخصی درج شده است که قابل شناسایی است.

رئیس کانون درمانگران اعتیاد کشور همچنین تاکید کرد: گفته می‌شود این تنباکو با وجود محرک بودن بی ضرر است، اما نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد آسیب‌های جدی برفرد مصرف کننده، هم مردان و هم زنان وارد می‌سازد و به همین دلیل توصیه اکید می‌شود که مورد مصرف قرار نگیرد.
وی از وجود محرک‌های جنسی و مواد نشاط آور به عنوان الگوی جدید اعتیادی نام برد و گفت: عوارض جدی این محرک در کوتاه مدت آشکار می‌شود.

پناهی همچنین با اشاره به مصرف انواع تنباکو‌های خارجی گفت: همه تنباکو‌های خارجی که مورد اقبال جوانان و نوجوانان است متشکل از مواد افزودنی است که ضرر دارد.

به اعتقاد این کارشناس، تاثیرسوء تنباکو از سیگار بیشتر است چرا که حجم دود بیشتری را به بدن وارد می‌سازد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر دو میلیون و ۸۰۸ هزار معتاد در کشور بسر می‌برند.

درحال حاضر آمار دقیقی از عرضه انواع مواد مخدر و روانگردان در جامعه وجود ندارد و روزبروز بر آن افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
دیدن کشور هی زلزله و سیل و هواپیما و پلاسکو داره،کمک جنسی کردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار