کد خبر: ۵۷۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۶ 27 February 2018

 مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان)گفت: توفان های شن در مسیر زاهدان - بم که از اواسط بهمن ماه امسال آغاز شده تا کنون هیچ خللی در سیر و حرکت قطارهای مسافری و باری این اداره کل وارد نکرده است.

مجید ارجونی اظهار داشت: توفان های شن در این مسیر سبب کاهش دید افقی، حرکت ماسه های روان به سمت خطوط ریلی و پرشدن ترانشه ها و پل ها از ماسه می شود.
وی افزود: کارکنان تعمیر و نگهداری خط راه آهن جنوب شرق به طور شبانه روز در سه نوبت کاری برای خالی کردن خطوط ریلی مناطق بحرانی ماسه خیز در حال تلاش هستند.
وی بیان کرد: درزین های پیشرو برای امنیت و ایمنی تردد قطار زودتر از زمان حرکت قطار ها در مسیر های ریلی حاضر می شوند.
وی ادامه داد: منطقه رودشور - شورگز به علت نزدیک بودن به کویر لوت یکی از مناطق بحرانی و ماسه گیر راه آهن جنوب شرق محسوب می شود.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: از زمان آغاز این توفان ها قطارهای راه آهن جنوب شرق به مقاصد اصفهان و تهران به صورت رفت و برگشت در حال تردد هستند.
وی تصریح کرد: 30 میلیارد ریال اعتبار برای تثبیت شن های روان در مسیر خطوط ریلی جنوب شرق اختصاص پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند. 
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار