کد خبر: ۵۷۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 28 February 2018

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 55 هزار و 500 کودک ایرانی و غیر ایرانی ساکن در محدوده زیر پوشش این دانشگاه در مرحله نخست از پنجم تا هشتم اسفند علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

[بیش از 55 هزار کودک در سیستان علیه فلج اطفال واکسینه شدند]

دکتر اسحاق رودباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مرحله 570 تیم عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی زابل در شهرستان های زهک، هیرمند، نیمروز، زابل و هامون برنامه ایمن سازی کودکان علیه بیماری فلج اطفال را با مراجعه به درب منازل افزون بر 100 هزار خانوار انجام دادند.
وی افزود: مرحله دوم این طرح 18 تا 21 فروردین سال آینده اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار از جمله فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بروز این گونه بیماری ها قرار دارند، همواره اولویت مسئولان بهداشتی درمانی کشور است.
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: با وجود اینکه از سال 79 هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است؛ اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار