کد خبر: ۵۷۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 04 March 2018

پذیرش دارندگان اسناد حج تا ۳۰ دی ماه ۱۳۸۵ که تا کنون اطلاعات خود را در سامانه حج ثبت نکرده‌اند از امروز آغاز شد.

پذیرش دارندگان اسناد حج تا ۳۰ دی ماه ۱۳۸۵ که تا کنون اطلاعات خود را در سامانه حج ثبت نکرده‌اند از امروز آغاز شد.

با آن که ثبت نام در کاروان‌های حج از هشتم اسفندماه آغاز شده، اما سازمان حج و زیارت فرصت تازه‌ای برای آن دسته از ودیعه‌گذاران در اولویت که قبلا اطلاعات خود را تکمیل نکرده‌اند، فراهم کرده تا از امروز شنبه ۱۲ اسفندماه همزمان با تکمیل اطلاعات خود، کاروان مورد نظرشان را در سامانه‌ی reserve.haj.ir انتخاب و ثبت نام کنند.

زائران از زمان ثبت نام اولیه اینترنتی در این سامانه تا ۷۲ ساعت کاری فرصت دارند به کاروان منتخب خود مراجعه و ثبت نامشان را قطعی کنند.

هزینه ثبت نام در کاروان‌های حج ۹۷ از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده بانک ملی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به متقاضیان این سفر مساعدت خواهد داشت که با کسر آن و به اضافه سود بانکی، زائر مابه التفاوت آن هزینه را برای این سفر پرداخت خواهد کرد.

پرداخت هزینه سفر حج ۹۷ در دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله نخست این مبلغ به حدود ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. زمان پرداخت باقی مانده این پول را سازمان حج و زیارت اعلام خواهد کرد.

به گفته رییس این سازمان، اعزام زائران به حج تمتع از ۲۶ تیرماه سال ۹۷ آغاز می‌شود. نیمی از زائران با پروازهای ایرانی و نیمی دیگر با هواپیمای سعودی جابه جا خواهند شد.

هنوز سهمیه قطعی ایران برای حج رسما اعلام نشده، اما رییس سازمان حج و زیارت پیشتر گفته بود سهمیه ایران برابر با سال گذشته (بیش از ۸۲ هزار تن) است که البته برای افزایش این سهم تا ۹۰ هزار تن به عربستان درخواست داده شده است.

 

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار