کد خبر: ۵۷۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 09 March 2018

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده پایه دوازدهم استقرار می یابد گفت: آمادگی همه ‌جانبه از نظر محتوا، تالیف کتب و آماده کردن بسیاری از زیرساخت ها انجام شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان روز پنجشنبه در گردهمایی مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استان های سراسر کشور در چابهار اظهار داشت: در راستای تغییر کتب درسی و آشنایی معلمان با مفاهیم جدید، آموزش ضمن خدمت معلمان ضرورتی مهم محسوب می شود.
وی بر سرلوحه قرار گرفتن کیفیت در آموزش و پرورش، مطلوب بودن برنامه ریزی صحیح و مطلوب در آموزش دورس و مراقبت و حسن اجرای برنامه درسی به عنوان وظیفه همگانی تاکید کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از آنجایی که نظارت بر سامانه اعتباربخشی محتوا ضروری است صاحبنظران و معلمان می توانند در این سامانه اظهار نظر کنند.
وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش گفت: زمانی که آموزش و پرورش در جایگاه بالاتری قرار گیرد مردم نگاه ویژه‌ای به آن خواهند داشت.
وی با بیان اینکه اصل نظام تعلیم و تربیت در ایران نظام ساز است گفت: آموزش و پرورش اَبَر نظام است و نباید تحت تاثیر دستگاه های دیگر قرار گیرد.
محمدیان افزود: مسئولان وزارت آموزش و پرورش مسئولیت سنگین تغییر و تحول بنیادین را پذیرفته ‌اند و باید وزارتخانه نهاد تعلیم و تربیت در راس امور قرار گیرد.
وی نظارت بر اجرای کار در برنامه درسی را مهم دانست و بیان کرد: در برنامه درسی هویت ملی و اسلامی ایرانی دانش‌آموزان را دنبال می‌ کنیم که حضور معلم توانمند و آموزش‌ دیده تاثیر زیادی در اجرای آن دارد.
وی بیان کرد: از آنجایی که آموزش و پرورش مهمترین دستگاه جامعه به شمار می‌آید باید توجه داشت خروجی دستگاه تعلیم و تربیت خروجی خوبی باشد.
به گزارش ایرنا گردهمایی مشترک 2 روزه (16 و 17 اسفند) شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور باحضور وزیر این وزارتخانه و به میزبانی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان از عصر روز چهارشنبه آغاز شده و امروز به کار خود پایان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار