مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم زاهدان:
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در دومین همایش مشترک تجلیل از دانش‌آموختگان و حافظان کلام‌الله مجید مدارس دینی سراوان، طی سخنانی بر لزوم پرهیز از گناهان و شکرگزاری نعمت‌های پروردگار تأکید کرد.
کد خبر: ۵۸۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 28 March 2018

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان مولوی عبدالحمید در این مراسم خاطرنشان کرد: آفات و بلایای طبیعی که می‌بینیم به سبب گناهان و نافرمانی بندگان به‌وجود می‌آیند. الله تعالی به برکت «دعا»، «تلاوت قرآن» و «برنامه‌هایی» که در این جلسات برگزار می‌شود، این بلاها را برمی‌دارد و رحمت و روشنایی بر منطقه نازل می‌کند.
وی اظهار داشت: دید و رحمت خداوند وسیع است، خداوند حتی به کسانی که از نعمت‌هایش استفاده می‌کنند و هیچ توجهی به او ندارند، سفره‌‌ای پهن‌تر و رنگین‌تر عطا کرده و به آنها امکانات و ثروت بیشتری داده است.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: جای تأسف است که برخی از بندگان نعمت‌ها خداوند را مشاهده می‌کنند، ولی صاحب نعمت را نمی‌بینند. ظرافت‌های خلقت پروردگار را به ما نشان می‌دهند؛ اما الله را سجده نمی‌کنند که این لطافت‌ها و ظرافت‌ها را به‌وجود آورده است.
وی افزود: علم با خود غرور می‌آورد، بسیاری از علما، فضلا و دانشگاهیان مغرور می‌شوند و می‌گویند ما می‌دانیم و دیگران نمی‌دانند.
امام‌جمعه زاهدان بالاترین عبادت را «کرنش قلب» دانستند و ادامه دادند: توحید واقعی آن است هرچه را که الله بخواهد، نافذ می‌شود. اراده انبیا، پادشاهان و مخلوقات با بن‌بست مواجه می‌شود؛ اما اراده الله، تنها قصد و اراده‌ای است که عملی می‌شود.
ایشان با بیان اینکه اعتقاد باید مطابق با شریعت باشد، گفتند: همه‌چیز به مشیت الهی بستگی دارد. اگر همه جهانیان کاری را اراده کنند تا الله نخواهد، محقق نمی‌شود.
مولوی عبدالحمید در پایان به حمایت از مدارس دینی، آمادگی برای آخرت، تحصیل علوم شرعی و دانشگاهی، حمایت از جماعت تبلیغ، خواندن درود، ذکر الهی، رعایت حقوق عموم مردم، والدین و خویشاوندان توصیه و تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
واقعا... ایا شما هم جزو ان علما هستید که مغرور شده اید
پاسخ ها
عبادالدین صلاح زهی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
حضرت مولانا عبدالحمید حفظه الله همچون وتدی بر زمین عامل وحدت مثال زدنی و دعوت همگان به صراط مستقیم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار