کد خبر: ۵۸۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 04 April 2018

جمالی‌نوبندگانی معتقد است که آمریکا از برجام خارج نخواهد شد.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص خروج احتمالی آمریکا از برجام، گفت: به نظر می‌رسد علی‌رغم اظهارات و تصمیمات گرفته شده در کاخ سفید، آمریکا از برجام خارج نخواهد شد. در واقع تصمیمات بیشتر جنبه تبلیغاتی و تهاجمی دارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هیات جدید حاکمه آمریکا با طرح مباحثی چون خروج از برجام به دنبال امتیازخواهی است. طرح مباحث منطقه‌ای و حمله به جمهوری اسلامی نیز از جهت تحت فشار قرار دادن ایران در منطقه است.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال امتیاز گرفتن از جمهوری اسلامی در حوزه موشکی و دفاعی هستند، زیرا به خوبی می‌دانند مباحث دفاعی و امنیتی برای جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام تنها جنبه تبلیغاتی دارد، یادآور شد: اظهارات مطرح در این خصوص با هدف جذب افکار نیروهای صهیونیست و موثر در هیات حاکمه آمریکا است، از سوی دیگر این افراد و حاکمان غاصب به دنبال افزایش ایران هراسی هستند.

جمالی‌نوبندگانی افزود: آمریکایی‌ها در مدت اخیر صدها میلیارد دلار اسلحه به نیروهای غاصب منطقه فروختند تا بتوانند به ایران هراسی دامن بزنند. آمریکایی‌ها قطعا می‌خواهند برجام و تعهدات جمهوری اسلامی باقی بماند اما خواهان افزودن محدودیت‌هایی در جنبه‌های دفاعی و امنیتی به ایران نیز هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: آمریکایی‌ها با این اهداف در راستای خواسته صهیونیست‌ها و تغییر جغرافیای منطقه در تلاشند، البته با این فشارها و حمایت از اغتشاش در جمهوری اسلامی به دنبال افزایش فشار اقتصادی به مردم برای رسیدن به منافع خود را هم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار