کد خبر: ۵۸۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 04 April 2018

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد که لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدید در اردیبهشت ماه برای تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.
مرتضی بانک اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته‌ و تقریبا بحث در مورد ایجاد هشت منطقه آزاد جدید در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده است و در مورد ایجاد ۱۲ منطقه ویژه‌ اقتصادی به یک جلسه برای حل مساله نیازمندیم. وی در پاسخ به علت طولانی شدن روند تصویب لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد جدید و ۱۲ منطقه ویژه‌ اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: قرار بود قبل از پایان سال ۱۳۹۶ این لایحه در صحن علنی مجلس طرح و به تصویب برسد؛ اما به دلیل همزمانی تصویب لایحه مذکور با بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ در مجلس شورای اسلامی، شاهد طولانی شدن روند تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه‌ اقتصادی جدید شدیم.

چهاردهم تیرماه سال ۱۳۹۵ بود که رئیس‌جمهوری، لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی را طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تبدیل کرد. پس از آن نیز دولت یک لایحه جدید درباره ایجاد منطقه آزاد قصر شیرین را به مجلس شورای اسلامی برد تا ایجاد این هشت منطقه آزاد جدید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد. براساس این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری، صنعتی را در محدوده‌هایی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار