اگر جان و مال مردم بیشتر از کتک خوردن یک حیوان ارزش نداشته باشد، کمتر از آن نیست و باید حداقل اندازه وقتی که برای دستگیری این فرد همت کرده اند، برای مبارزه با فساد هم وقت بگذارند. جالب است بدانید، یک سال است که خودرو من را با پلاک و آرم تردد مجلس دزدیده اند اما هنوز نه اثری از دزد است نه ماشین، برایم سؤال است چگونه این فرد حیوان آزار را دستگیر کرده اند.
کد خبر: ۵۸۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹ 08 April 2018

پس از انتشار فیلم فردی که اقدام به آزار یک سگ در خودروی شخصی اش کرده بود، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اعلام کرد: مشخصات فرد سگ آزار به فرمانده یگان های محیط زیست استان ها داده شده است.

به گزارش «تابناک»؛ به گفته وی، خوشبختانه در تماس تلفنى با رئیس پلیس فتاى خوزستان اعلام کردند که فرد سگ آزار شناسایى و دستگیر و تحویل دستگاه قضایى شده است، با این حال موضوع دستگیری این فرد ـ که در کمتر از یک هفته از سوی پلیس اعلام شد ـ با واکنش برخی از نمایندگان مجلس مواجه شد، به گونه ای که یکی از نمایندگان، خواستار رسیدگی به سایر تخلفات رایج در کشور از سوی پلیس شده است.

محمد حسن نژاد، نماینده مردم در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در روزهای اخیر، ویدیویی از حیوان آزاری یک فرد در خوزستان منتشر شد که با ورود پلیس به سرعت و در ظرف دو روز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

این نماینده مجلس گفت: من به عنوان یک نماینده، واقعا از این دقت و سرعت در دستگیری این فرد از تمام سیستم های دخیل تشکر می کنم، واقعا دست مریزاد و جل الخالق از این همه سرعت و دقت. جای تعجب بسیاری داشت که این فرد در این سیستم ما به این راحتی شناسایی و دستگیر شد!
تعجب من زمانی بیشتر می شود که نگاهی گذرا به حوادث اتفاق افتاده و روزمره پیرامون خود می اندازم. امروزه دیدن صحنه کتک زدن مأمور شهرداری در کنار خیابان، یا کتک خوردن یک زن از همسر خود، درگیری های لفظی و فحاشی های مجازی به مسئولان رده بالای کشور، چیزی نیست که کسی بتواند آن را کتمان کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین یادآور شد: در جایی که فحش دادن به رئیس جمهور در فضای مجازی و یا فحاشی و اتهام زدن به برخی قوای کشور بدون اثر و تعقیب قضایی صورت می گیرد، دستگیری یک فرد حیوان آزار آن هم با این سرعت و شدت بسیار تعجب برانگیز است.

وی گفت: وقتی می شود کسی که سگی را کتک زده است، دستگیر کرد، چرا این همه مجرم در کشور راحت و با خیال آسوده به زندگی خود ادامه می دهند؟ شاید اصلا ما نمی خواهیم با این افراد برخوردی بکنیم، و شاید آن کودک که در کنار خیابان کتک می خورد و یا زنی که توسط همسرش مورد ضرب و شتم قرار می گیرد، اندازه یک سگ ارزش ندارد!
شاید ما سوراخ دعا را گم کرده‌ایم، این وضعیت واقعا قابل تحمل نیست. از یک طرف فیلم شکار یک فرد خارجی در فضای مجازی خبرساز می شود و طرف عکس شکار خود را به راحتی منتشر می کند و کسی با آن کاری ندارد، از طرف دیگر یک نفر را که سگ خود را زده و دستگیر شده، این گونه خبرساز می شود!

وی ادامه داد: اختلاف سطح تا چه حد باید باشد؟ در همین چند روز گذشته به معاون اول رئیس جمهور به خود رئیس جمهور و حتی به رئیس قوه قضاییه در فضای مجازی توهین شد، اما فحاشان همه آزاد هستند و هیچ کس چیزی نمی گوید، دزدی هم که گویا در کشور آزاد شده و هر کس هر کاری دلش خواست را می کند. اگر ما در برخورد با مجرم ها قوی هستیم، چرا قاچاقچی، دزد و توهین کننده ها به مقامات دستگیر نمی شوند؟ اما اگر ضعیف هستیم چرا می توانیم فردی مجهول الهویه‌ای که حیوانی را آزار می دهد، دستگیر کنیم، چگونه است که شخصیت سگ ها از انسانها بالا تر رفته است؟!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اواخر سال گذشته بود که عده ای کشور را بر هم زدند. چرا هنوز مشخص نیست چه کسی پشت پرده این قضایا بوده است؟ الان مدتهاست اوضاع بازار ارز توسط دلال ها و برخی افراد سودجو در تلاطم است؛ چرا به این موضوع ها ورود نمی شود؟
این بازار توسط چه کسی به هم ریخته و چرا کسی با مؤسسات مالی که اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داده و باعث نارضایتی های عمیق در بین مردم شده اند، برخورد نمی کند؟ صاحبان این مؤسسات کجا هستند، پول های مردم در کجا سرمایه گذاری شده و چه زمانی قرار است با این ها برخورد شود؟

وی گفت: این همه بدهکار بانکی در کشور وجود دارد، همه دانه درشت و وابسته هستند. همه هم مشخص است کجا هستند، کارشان چیست و الان مشغول چه کاری هستند؛ با این ها برخورد می شود؟ من به عنوان یک نماینده، وقتی این خبر را می خوانم، احساس می کنم با این کارها با اعصاب و روان مردم بازی می کنند.
اگر جان و مال مردم بیشتر از کتک خوردن یک حیوان ارزش نداشته باشد، کمتر از آن ارزش ندارد و باید حداقل اندازه وقتی که برای دستگیری این فرد همت کرده اند، برای مبارزه با فساد هم وقت بگذارند. جالب است بدانید، یک سال است خودرو من را با پلاک و آرم تردد مجلس دزدیده اند اما هنوز نه اثری از دزد است نه ماشین. برایم سؤال است چگونه این فرد حیوان آزار را دستگیر کرده اند؟!
واقعا اوضاع خنده داری شده است. عده ای مردم را به سخره گرفته اند و بعد هم عده ای دیگر می گویند که مردم ناراضی هستند، معلوم است با این وضعیت مردم ناراضی شوند، هر کشور دیگری هم این وضعیت بود، مردم آن ناراضی می شدند.
البته ما از سازمان حمایت از محیط زیست و پلیس و هر که باعث دستگیری این فرد شده، تشکر می کنیم؛ اما واقعیت این است که تناقض‌ها زیاد است و باید شکاف بین این تناقض ها برداشته شود. مردم این ها را می بینند و می دانند؛ پس بهتر است، هر چه زودتر درباره سایر تخلفات هم با این جدیت و همیت اقدام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار