سال‌جاری پرونده‌های فیزیکی مددجویان استان سیستان و بلوچستان از چرخه حذف و پرونده‌های الکترونیکی جایگزین می شود. سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای مدیران به تشریح برنامه های این نهاد در سال ۹۷ پرداخت. همچنین معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گزارشی از برنامه‌های کمی و کیفی حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی این استان در سال ۹۷ ارایه کرد.
کد خبر: ۵۸۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 08 April 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در نخستین روزهای کاری سال ۹۷ باید با وحدت رویه مدیران، روسا و کارشناسان در سطح شهرستان ها و این استان برنامه ریزی و همت کنند تا علاوه بر اجرای کامل برنامه و بودجه ابلاغی ارائه بهترین خدمات به مددجویان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی طرح اکرام ایتام و محسنین در سطح جامعه، دستگاه های اجرایی و موسسات، افزود: ۳۶ هزار یتیم در استان سیستان و بلوچستان سکونت دارند که ۹۰ درصد حامیان خارج این استان در مناسبت‌های مختلف از آنها حمایت مالی و معنوی می کنند.

سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال ۹۷ انشاء الله باید سال تحول و توسعه در سرفصل های مختلف برنامه های کمی و کیفی مددجویان به ویژه تغییر روش های فیزیکی و سنتی به الکترونیکی باشد.

نجفی یادآور شد: همچنین در طول سال‌جاری پرونده های فیزیکی مددجویان از چرخه حذف و پرونده های الکترونیکی جایگزین می شود.

وی گفت: تمام امدادگران این نهاد علاوه بر ارائه گزارش کمک‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف مانند صدقات به دستگاه‌های ذیربط باید آماده پاسخگویی به اقشار مختلف مردم نیز باشند.

سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: به منظور افزایش کارایی و اثربخشی خدمات هم چنین تسهیل و تسریع در ارایه خدمات به نیازمندان نسبت به پرهیز از اسراف و تبذیر در برنامه‌های عملیاتی اقدام و در زمینه تعامل و هم گرایی با سایر دستگاه‌ها نهادها و ارگان‌ها اقدام لازم صورت می گیرد.

نجفی با بیان اینکه رعایت اخلاص در کارها زمینه‌ساز جلب اعتماد عمومی می‌شود، گفت: شخص نیکوکار بیش از آن که به محرومان و فقرا کمک کند به خودش کمک کرده و به همین دلیل مورد تاکید فراوان در متون دینی واقع شده است.

وی اعلام کرد: برجسته ترین آثار وبرکات کمک به فقرا شامل ریشه‌کن شدن فاصله طبقاتی، خیر و برکات در زندگی و افزایش روزی در آینده است.

همچنین در خبری دیگر  محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال‌جاری با یک برنامه‌ریزی دوره‌ای و آموزش نیروهای امور خیران در دوره‌های سه ماهه و تبلیغات گسترده میدانی و راهنمای استفاده از روش‌های نوین در بین آحاد جامعه نسبت به جذب مشترکان الکترونیکی و ترغیب و تشویق مشترکان قدیمی و فواید استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی اقدام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در صورت تامین اعتبار و دریافت مجوزهای لازم تا پایان خردادماه سال‌جاری نسبت به راه اندازی سیستم پیامکی حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی این استان اقدام خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور ترویج و نهادینه کردن روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت صدقات، صندوق‌های کوچک و متوسط به سمت پرداخت از طریق درگاه‌های جاری ابن نهاد از قبیل صدقه پیامکی، تلفن گویا، عابربانک و اپلیکشن‌های بانکی سوق می‌یابد.

میرامامی با اشاره به گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری در محلات این استان از طریق پرداخت الکترونیکی، یاد آور شد: مکاتبه و ارسال راهنمای استفاده از نرم افزار سکه به استانداری و تمامی ادارات برای استفاده از ظرفیت کارمندان و ارباب رجوع‌های ادارات، تهیه کلیپ و موشن گرافی بومی با محوریت روش‌های نوین در سازمان صدا و سیما و کانال‌های خبری این استان، چاپ کدهای پرداخت الکترونیکی صدقات بر روی قبوض آب، برق و گاز و درج تبلیغات در پشت فاکتورهای فروشگاه‌های تجاری بزرگ مانند رفاه از جمله اقدامات این نهاد در سال جدید است.

وی گفت: در سال جدید توسعه، ارتباط و انعقاد تفاهم نامه با موسسات خیریه داخل و خارج این استان، تشکل‌ها، گروه‌های جهادی برای تعامل، تبادل تجربه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنهاد در دستور کار است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به هدفگذاری جذب حامی برای ایتام و فرزندان محسنین فاقد حامی در این استان، افزود: باید ظرفیت ادارات، نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، ائمه جمعه و جماعات و استانداری در زمینه جذب حامی برای ایتام و فرزندان محسنین استفاده شود.

میرامامی گفت: ارتباط چهره به چهره با خیران و حامیان، موسسات خیریه، تشکل‌های مردم نهاد در زمینه برخورداری ایتام و فرزندان محسنین استان سیستان و بلوچستان از کمک‌های آنها از دیگر برنامه های این نهاد در سال جدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار