کد خبر: ۵۸۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 08 April 2018

تا لحظه مخابره این خبر قیمت دلار بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار ما، قیمت هر دلار با نرخ ۵۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

اما نکته قابل توجه تر اینکه علی رغم حذف قیمت ها در سایت های فروش دلار خبر می رسد نرخ دلار در نقاط مختلف کشور به قیمت های مختلفی به عرضه می رسد.

 

نمونه نرخ حدودی
◾️دلار بودجه رسمی 35000 ریال
◾️دلار بانک مرکزی 37814 ریال
◾️دلار تکدری فروش به صراف 4880
◾️دلار تکدری فروش صراف با کارت ملی 4895
◾️دلار تکدری مسافری با پاسپورت 4885
◾️دلار کف بازار فردوسی تهران 5400
◾️دلار کف بازار سبزه میدان 5430
◾️دلار صرافی مرکز تهران 5450
◾️دلار صرافی شمال تهران 5400
◾️دلار در کرج 54200
◾️دلار در قم 54100
◾️دلار در مشهد 5440
◾️دلار در هرات 5220
◾️نرخ حواله دلار شرکتی 5200
◾️نرخ حواله دلار شخصی 5250

هر سایت پر بازدید هم یه نرخ برای بازار ازاد اعلام میکنه از 5100 تا 5400

دلار هر نقطه ایران و شهرهای مرزی یک نرخ متفاوت دارد.

 

چرا سکه ۶۰ هزار تومان گران شد؟
به گزارش الف، قیمت سکه در تعطیلات نوروز به شکل بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرد و در شرایطی که پیش از عید قیمت سکه تمام یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. در اواسط عید به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید و بعد از آن تا یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان هم بالا رفت و امروز نیز به  بیش از یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۷۰ هزار تومان رسیده که هر دو نرخ بی سابقه هستند. این اتفاق در شرایطی افتاد که پیش‌بینی‌ها بر خلاف این روند بود و با توجه به نیمه تعطیل شدن بازار انتظار برای افزایش قیمت‌ها وجود نداشت.
یکی از دلایل اصلی که موجب افزایش قیمت سکه و طلا در بازار می شود افزایش تقاضا است چراکه همواره طلا یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. به این معنا که در زمان تنش‌ها و تلاطم‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران به این بازار پناه می‌برند، و در واقع افزایش عرضه هم ظاهراً نتوانسته مانع افزایش قیمت سکه شود چراکه هم اکنون سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار سبزه میدان با قیمت یک میلیون و 820 هزار تومان فروخته می شود.
در واقع بعد از سال جدید انتظار می رفت با توجه به کاهش تقاضا و مقداری کاهش التهابات در بازار قیمت‌ها تعدیل شود، ولی در شروع سال جدید قیمت جهانی طلا با افزایش مواجه شود به طوری که هر اونس به ۱۳۴۷ دلار رسید که اکنون به حدود ۱۳۳۰ دلار رسیده، اما همچنان در نوسان است. از طرفی در ایام عید با توجه به تعطیلی واحدها و نبود قیمت رسمی ارز قیمت ارز افزایش پیدا کرد و همزمانی این دو عامل یعنی افزایش قیمت جهانی و افزایش قیمت ارز باعث شد که قیمت سکه نه تنها کاهش پیدا نکند بلکه با افزایش همراه شود.
          
از سوی دیگر  طبق گفته های مسئولین مربوطه در این خصوص،‌ در بازار سکه شاهد توزیع حراج سکه از سوی بانک مرکزی هستیم اما در این میان مسئله ای است افرادی که تقاضای سکه محدود دارند امکان خرید از این حراجی را نداشته و مورد بعدی این است که دسترسی به این نوع خرید برای تمام افراد جامعه مهیا نیست و فقط ساکنین تهران می توانند از این خرید منتفع شوند به همین خاطر تقاضای تمام استان ها به تهران منتقل می شود لذا از سوی دیگر نیز می توان گفت که افزایش تقاضا در تهران بر روی قیمت تاثیرگذار باشد.
محمد کشتی‌آرای عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد افزایش 60 هزار تومانی قیمت سکه در بازار نیز اینطور گفت:‌ از روز گذشته افزایش قیمت سکه هم‌ زمان با تقاضایی که در بازار به وجود آمد باعث افزایش شدید قیمت سکه شد؛ به طوری که امروز برای اولین بار قیمت سکه به یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسیده است. در اصل از دیروز تا امروز قیمت سکه تمام ۶۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده است و بزرگترین عامل این افزایش قیمت، بالا رفتن نرخ دلار است که باعث شده قیمت سکه به این شکل در آید و از طرفی هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۱۷۰ هزار تومان برسد.

وی همچنین ادامه داد: پیش فروش سکه تاثیر چندانی بر بازار نداشته اما متقاضی را بیشتر کرده است. کسانی هستند که اکنون در حال تبدیل نقدینگی به طلا و ارز هستند و التهاباتی که در جهت افزایش قیمت ارز دامن زده شده است، جو روانی را به وجود آورده و تقاضا را در بازار افزایش داده است./الف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار