معاون کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان خبرداد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گزارشی از اقدامات حوزه اکرام ایتام این استان در سال گذشته ارایه کرد و گفت ۱۷ هزار و ۲۱۱ یتیم در طرح « اکرام ایتام» استان سیستان و بلوچستان از حمایت های نقدی و غیرنقدی حامیان بهره مندند که حدود ۹۰ درصد حامیان خارج از این استان هستند.
کد خبر: ۵۹۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 15 April 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت:سال گذشته براساس پیگیری‌های انجام شده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان، طرح اکرام ایتام در ایام مختلف سال به ویژه ماه رمضان از طریق برنامه ماه عسل و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها، ادارات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی،فرمانداری‌ها، استانداری، کارخانه‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف با هدف گسترش و احیاء فرهنگ احسان و نیکوکاری، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی و یاری رسانی به محرومان و نیازمندان پرداخت.

وی افزود: در این رابطه کنگره شهدای ملی استان سیستان و بلوچستان با محوریت سپاه سلمان این استان تشکیل و در سطح تمام شهرستان های این استان جذب حامیان نیکوکار پیگیری شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کمک ۱۱ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومانی حامیان این استان به طرح «اکرام ایتام »، ادامه داد: در بخش توزیع غذای گرم، سبد غذای، سفره‌های اطعام و کمک‌های نقدی که براساس نیت حامیان این خدمات به خانوارهای تحت حمایت اختصاص یافت، شاهد رشد ۱۱۸درصدی کمک‌های حامیان بودیم.

میرامامی یادآور سد: هر‌ساله در ماه مبارک رمضان و مناسبت های دینی طرح‌هایی مانند «اکرام ایتام»و «محسنین» در استان برگزار می‌شود و کمک‌های مسئولان استانی، اصناف، اتحادیه ها، نهادها، کارخانه ها و ارگان ها در قالب اطعام و افطاری، جمع ‌آوری فطریه، کفارات و صدقات برای نیازمندان جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل آلبوم‌هایی از شناسنامه ایتام برای جذب حامی در تمام شهرستان‌های این استان، گفت:برگزاری جلسه به صورت جداگانه برای هر شهرستان در زمینه وضعیت حامیان و ایتام، احصاء حامیانی که دریافی نداشته اند با مشخصات کامل و ارسال به شهرستان‌ها، ارسال پیامک گروهی برای حامیان بدون واریزی، حضور فیزیکی در مناطق مختلف این استان و بررسی و مشکلات و موانع موجود در شهرستان ها با برگزاری جلسه‌های منطقه‌ای با هدف مشارکت و کمک خیران به محرومان و فقرا بخشی از اقدامات این نهاد در حوزه اکرام و ایتام کمیته امداد در سال گذشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ هزار و ۱۰۸ کودک یتیم این استان که از نعمت پدر محروم بوده حامی ندارند، افزود: سال جدید ستاد حمایت از ایتام به منظور شناسایی ظرفیت‌های سطح استان سیستان و بلوچستان مانند بازاریان، اصناف، کارخانه ها، سازمان‌ها، دستگاه های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها، صنایع تولیدی و موسسات خیریه برای کمک رسانی به کودکان یتیم تحت حمایت تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فضل اله قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
علت اینکه حامی بومی ندارند چون مدارس علمیه در استان خیلی فعال هستند خودشان یتیم را یافته و خیر را می شناسند و از آن روش پول به یتیم می دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
اگر اینگونه است که مرحبا به مولانا عبدالحمید و سایر مولاناها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار