کد خبر: ۵۹۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 15 April 2018

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا, بسیاری از مردم درباره راز این اقدام شرکت های ساعت سازی بی خبرند.
کارشناسان تبلیغات می گویند، عقربه های ساعت در وضعیتی که روی 10:10 قرار می گیرند، نشانه ای از"لبخند" به ذهن بیننده القاء می کنند و این موضوع تاثیری مثبت بر روح و روان مردم دارد.
پیشتر سازندگان ساعت در تبلیغات، عقربه ها را روی 20:08 تنظیم می کردند که بعدها ثابت شد به دلیل شکل عبوس اثر منفی روی خریداران به جا می گذارد.
شکل عقربه های کوچک و بزرگ به همراه ثانیه شمار درمجموع به شکلی تنظیم می شود که گویی علامت و نام تجاری ساعت را احاطه کرده و همین موضوع باعث جلب توجه مردم می شود.
همچنین ساعت 10:10 نشانه "وی" انگلیسی یا همان علامت پیروزی است که می توان گفت شرکت های سازنده با این اقدام احساسات مردم را هدف قرار گرفته و برای بازاریابی از عاطفه مردم استفاده می کنند.

اما برخی دلیل انتخاب ساعت 10 و 11 دقیقه که شروع کننده این حرکت نیز کشور سوئیس و کمپانی های ساعت سازی آن هستند را به جنگ جهانی دوم نسبت می دهند.

در تاریخ 8 می 1945 (اردیبهشت سال 1324) ارتش آلمان نازی با قبول شکست در این تاریخ و با اعلام رسمی پیروزی متفقین به رهبری کشورهای آمریکا, انگلیس و فرانسه به ساعت ده و یازده دقیقه جنگ جهانی پایان پذیرفت.
اما این ماجرا چرا باید روی عکس ساعت ها و عقربه آنها در عکس های تبلیغاتی تاثیر بگذارد; از آن جایی که کشور سوئیس خود را به عنوان یک کشور صلح طلب که به دور از هر گونه هیاهوی سیاسی و جنگ طلبانه نشان داده است کمپانی های ساعت سازی این کشور از این ساعت (ساعت دقیق پایان جنگ جهانی دوم) به عنوان نماد صلح طلبی و آسایش جهانی استفاده می کنند و این نماد برای آنها همیشه یادآور صلح و دوستی خواهد بود.

از آنجایی که سوئیس بزرگترین مرکز ساخت ساعت است, این حرکت آنها تبدیل به یک حرکت جهانی گردید و دیگر سازندگان ساعت در سراسر جهان نیز از این قاعده در عکس های خود استفاده کردند.

اما چرا تاریخ اکثر ساعت ها نیز روی عدد 8 یا 9 تنظیم می شود; این عدد نیز برای سوئیسی های صلح طلب همان روز طلایی (پایان جنگ و آغاز صلح) می باشد و این عدد نیز از این جهت برای سوئیسی ها و سازندگان ساعت ارزشمند تلقی می شود البته برخی دیگر نیز عقیده دارند این صلح در 9 می 1945 اتفاق افتاده و برخی از عقربه ها نیز روی 9 تنظیم می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
این ساعت که 10 و نه دقیقست
پاسخ ها
بلال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
هدف ابلاغ پیام علمی بود نه به رخ کشیدن تسلط توی...در بیان درست زمان از روی ساعت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
این خبر عالیه
سپاس تابی جون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار