کد خبر: ۵۹۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵ 17 April 2018

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر - تخصصی توانیر گفت: علی‌رغم بارش باران در روزهای گذشته، باید اعلام کرد که متاسفانه این میزان بارندگی تاثیری در تولید نیروگاه‌های برق‌آبی و حل بحران خاموشی در تابستان ندارد.

به گزارش ایسنا، محمودرضا حقی‌فام با بیان این‌که بارندگی‌هایی که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم تاثیر چندانی بر سفره‌های آبی و ذخیره سدهای کشور نداشته است، گفت: قطعا این میزان بارش تاثیری در خاموشی‌های تابستان نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که در راستای رسیدگی به بحران خاموشی در تابستان امروز با مدیران ارشد وزارت نیرو و مدیران شرکت‌های توزیع برق جلسه خواهیم داشت، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که علی‌رغم کاهش منابع آبی بتوانیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر تصریح کرد: کمبود منابع آبی مشکل جدی را در تابستان برای تامین برق ایجاد خواهد کرد که لازم است از هم‌اکنون تدابیر لازم برای جلوگیری از خاموشی صورت گیرد.

حقی‌فام با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود حداقل ۳۰۰۰ مگاوات کمبود برق ناشی از کاهش فعالیت نیروگاه‌های برق آبی داشته باشیم، گفت: با توجه به رشد جمعیت و شرایط دیگر ممکن است که میزان کمبود از این میزان افزایش یابد، اما سعی خواهیم کرد که تا حد امکان از خاموشی‌های فصل تابستان جلوگیری کنیم.

پیش‌بینی می شود در بهترین حالت امسال میزان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی ۶۰۰۰ مگاوات شود که این کاهش تولید در قیاس با سال گذشته به همراه اضافه رشد طبیعی مصرف که امسال نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرده است کشور را با شرایطی روبه رو خواهد کرد که حتی با وارد شدن نیروگاه‌های جدید رقمی در حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مگاوات برای قله مصرف پیک تابستان سال ۱۳۹۷ کاهش تولید داریم. همچنین با توجه به مصرف بسیار بالای برق توسط سیستم سرمایشی از جمله کولرهای گازی نگرانی هایی به وجود آمده که وزارت نیرو در صدد است تا با اصلاحاتی جزئی و موثر در ساخت تجهیزات مربوط به این نوع کولرها ۳۰ درصد میزان مصرف در این بخش را کاهش دهد. همین مساله نیز موجب شد وزیر نیرو در ایام نوروزی خود به مشترکان هشدار مدیریت مصرف بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار