اصل موضوع مقبره شهدای گمنام شهر زابل چیست ؟ آیا بین شهداء تبعیض وجود دارد؟
مثل روز روشن است که اصل خبر (تخریب و یا نبش قبور شهدای گمنام شهر زابل) صحیح نیست ، اما با توجه به اینکه دراین خصوص اظهار نظرات زیادی روی خروجی های رسمی و غیررسمی قرار گرفت ، برآن شدم تا تحقیقی دراین خصوص انجام و نتیجه را به سمع و نظر شما عزیزان و همشهریان برسانم تا بیش ازاین با مساله احساساتی برخورد نکنیم و خودزنی بی جهت نداشته باشیم.
کد خبر: ۵۹۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳ 27 April 2018

تابناک : از دور روز قبل خبری با عنوان تخریب قبور شهدای گمنام در پارک ملت شهر زابل ، فضای مجازی را تحت شعاع خود قرار داده است.

به گزارش تابناک از زابل ، مثل روز روشن است که اصل خبر (تخریب و یا نبش قبور شهدای گمنام شهر زابل) صحیح نیست ، اما با توجه به اینکه دراین خصوص اظهار نظرات زیادی روی خروجی های رسمی و غیررسمی قرار گرفت ، برآن شدم تا تحقیقی دراین خصوص انجام و نتیجه را به سمع و نظر شما عزیزان و همشهریان برسانم تا بیش ازاین با مساله احساساتی برخورد نکنیم و خودزنی بی جهت نداشته باشیم.

برای همه کسانی که بنده را می شناسند ،  روشن است که اصلی ترین منتقد مجموعه شورای شهر و شهرداری بوده و هستم و درحال حاضرهم نقدهای جدی به این مجموعه دارم.

شاید این خبر می توانست ، تیرخلاصی باشد برای رسیدن به نتیجه ای که با همراهی جمع عظیمی از دلسوزان منطقه تلاش زیادی برای آن انجام دادیم  ، اما وقتی تحقیق کردم ، با مطلعین صحبت کردم و از نزدیک بازدیدی از محل قبور شهداء داشتم ، متوجه شدم ، حق آنچیزی نبوده که تا کنون بیان شده است و به همین جهت و با احترام به همه عزیزان فعال دراین حوزه این گزارش کوتاه تقدیم می گردد.

قبل از شروع گزارش باید یک نکته را بیان کنم : که برای مطالبه گری اصلا نیاز نیست که فحاشی کنیم و یا از الفاظ رکیک استفاده کنیم ، بلکه می توان محترمانه و اما شفاف سخن گفت و مطالبه گر هم بود پس توصیه برادر کوچکتان این است که رعایت انصاف و ادب را داشته باشید تا ماندگار شوید.

البته به جناب شهردار هم توصیه می شود در پاسخ به مطالب بیان شده و درجوابیه ها رعایت ادب و نزاکت را داشته باشند.

 

آیا قبور تخریب شده است ؟؟؟؟؟ اصل مطلب چه بوده و چیست ؟

بحث تخریب وحشیانه را با کارگری که در محل بود ، مطرح  و سوال کردم که ماجرا از چه قرار بوده است ؟ این کارگر زحمتکش پس از اینکه درد دلهایی درخصوص مشکلات مربوط به خود و همکارانش داشت گفت :  خدایی اگر بخواهم بگویم ، این است که حتی تخریب سنگ  کف مزار با پیکور انجام نشده و به دستور رئیس شورای شهر ( که خودش هم برادر شهید می باشد) با تیزقلم وچکش با رعایت نظافت افراد مورد نظر ، صورت گرفته است و از همان لحظه برچیده شدن سنگ کف قدیمی که شکسته بود و یا به شکل های مختلف خراب شده بود ، کار بازسازی آن نیز شروع شد و ............

 زابل

 

آیا بازسازی صورت می گیرد یا قبور برچیده می شود ؟

مساله بعدی این بود که بعد از این مساله برنامه شهرداری برای این محل مقدس چیست ؟

با رئیس شورای شهر و شهردار صحبت کردم ، قبل از هر توضیحی خوشحال شدم ، بعد از مدتها دیدم که برنامه ای مدون که روی کاغذ هم آمده است ، برای ادامه کار خود هم دراین پارک و هم در مجموعه شهدای گمنام دارند.

زابل

 

تجلیل کنیم یا تنبیه ؟

 

موضوع از این قرار است که برنامه بهسازی محیط پارک شهر به مرحله بهسازی محیط اطراف قبور ، شامل : تعویض سنگ کف ، افزایش سطح زیر بنا ، جهت استفاده بهتر مردم ازاین محل ، نورپردازی ستون ها و محیط ، ایجاد فضای سبز مناسب  و .... مدنظر می باشد و هیچگونه تخریب و برچیده شدنی درکار نیست.

کار هم شروع شده بود و پس از پاکسازی محل ، کار اضافه شدن زیربنا در اطراف و انجام پله های محل در حال انجام بود و سنگی که قرار بود برای پله ها و کف گلزار نیز از آن استفاده شود ، هم در ظاهر و هم در توضیحاتی که کارشناس مربوطه داد ، از نوع مرغوب بود که نوید محیطی زیبا را در آینده ای نزدیک می دهد ، که نه تنها جای نگرانی و گلایه ندارد ، بلکه جای تقدیر و تشکر هم دارد که چنین نگاهی وجود دارد و ان شالله در سایر نقاط شهر هم این نگاه را شاهد باشیم.

 

ورود اشتباه فرماندار به مساله – آیا فرماندار از مساله بازسازی قبور بی اطلاع بوده است ؟

راضی نبودم این را بیان کنم ، اما جای نگرانی دارد ، فرماندار اخلاق مداری که همگان را به عدم حرکت به سمت ایجاد تشنج و پرهیز از برخورد احساسی ، توصیه می کند ، قبل از بررسی و صحبت با شهردار و رئیس شورا به این شکل به مساله ورود کند و مدعی هم بشود که از این مهم مطلع نبوده است ، در صورتی که اینچنین نیست و ایشان از دو ماه قبل در جریان این بازسازی قرار داشته اند.

زابل

 

بنا بر گفته چند شاهد که رئیس شورای شهر و شهردار هم آنرا تایید کردند ، در بازدیدی که فرماندار به همراه شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری از محل پارک ملت داشته اند ، رئیس شورای شهر با ایشان دراین خصوص صحبت کرده و فرماندار هم از این مساله ابراز خوشنودی کرده اند و ....

 

بنظر می رسد اصل مطلب این باشد که اذهان از کم کاریهای دیگر حوزه ها دور  شود و به سمتی برود که فراموش کنیم که بی تحرکی وجود دارد و باید تغییر در برخی حوزه های مدیریتی اصلی شهر صورت گیرد تا شاید حرکتی و شاید تغییری ان شالله.

فرماندار از کدام هیات امناء سخن می گوید ؟

وی علیرغم اینکه در خبرها می بیند که رئیس شورای شهر می گوید با نماینده ولی فقیه در شهرستان هماهنگ شده است ، مصاحبه می کند که اینکار غیرقانونی بوده و باید به اطلاع فلانی و فلانی می رسیده است !و باید جلسه هیات امناء تشکیل میشده !!

طبق اطلاعی که کسب کردم که ان شالله درست باشد ، هیات امناء این مجموعه متشکل است از :  امام جمعه ، فرماندار ، فرمانده سپاه ، شهردار ، رئیس شورای شهر و دو نفر از خانواده شهداء و این اعضاء رئیس هیات امناء را انتخاب می کنند ، حال سوال این است که آیا هیات امناء در چهار سال گذشته ، جلسات  طبق روال و آیین نامه ها برگزار شده است ؟

جواب هرچه باشد ، آنچه در جامعه مشخص است اینکه دراین چهار سال گذشته کمتر دیده شده و یا بهتر بگویم دیده نشده است ، خبری در خصوص تشکیل هیات امناء مخابره شده باشد ، بی شک اگر چنین اتفاقی رخ می داد خبرش منتشر می شد ، این را از این رو میگویم که تجربه می گوید که از کمترین ها اطلاع رسانی می شود ، حال اینکه این مساله ای مهم بوده است ، پس اگر هیات امنایی تشکیل نشده است ، این همه سر و صدا برای چیست ؟


و یا اگر جلسه ای تشکیل شده است ، تا کنون چه اقدام مثبتی از سوی دولتمردان درخصوص قبور شهداء صورت گرفته است که حال در مقابل اقدامی مناسب جهت بازسازی و بهسازی این قبور چنین وامحمدا و واشهدایی سرمیدهیم ؟

هرکس نداند و نشناسد که حتما باید فکر کند که پیش از این ، جلسات ، خروجی هایی عالی و اقدامات عملی بخود دیده است ، که حال نوید جلسه ای دیگر و گلایه از عدم برگزاری آن بیان می شود ؟

 

تبعیض بین شهداء وجود دارد ؟

و در پایان عزیزانی که دراین موضوع آنهم مساله ای که جهت بهبود شرایط درحال انجام می باشد ، چنین فریادهایی سر دادند ، چرا درخصوص قبور سایر شهداء ازجمله برخی از شهدای شهر زاهدان که در بدترین وضعیت ممکن بسر می برند ، هیچ صدایی از آنها بلند نشد و نمی شود ؟

البته بنیاد شهید و امور ایثارگران هم باید دراین خصوص پاسخ روشن بدهد خصوصا که سنگ قبور نشان می دهد که این شهداء اکثرا از شهدای اهل سنت هستند و این شائبه که ما بین شهداء هم فرق می گذاریم ، قوت میگیرد.

زابل

زابل

زابل

 یا حق – یونس ده مرده

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
سلام حال کاری که نباید انجام میشد.شد بالاخره الان نباید از نام ونشان.وابستگی جهت رفع ان سواستفاده کرد..ما از زمان پیامبر مثالهای از این قبل بابت اتفاقات زماانه داریم...پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد....حال اون پسر نوح وما پسرآدم
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
متاسفم (...) اونایی که جونشون رو واسه این میهن فدا کردند، میخواستند این میهن اباد باشه و براشون فرقی نداره که نوع سنگ قبرشون چی باشه....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار