اختصاصی تابناک سیستان و بلوچستان
حضور چین در ایران برای ساخت پارک پتروشیمی و بررسی مناطق سه گانه پارسیان، چابهار و جاسک و نهایتا انتخاب چابهار به عنوان محل این پارک، بیانگر انتخاب درست چابهار به عنوان سومین قطب پتروشیمی کشور است.
کد خبر: ۵۹۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 28 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک از محل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد لی شان شونگ رییس هیئت مدیره فدراسیون صنایع شیمی و پتروشیمی چین در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه با پتروشیمی مکران گفت از سال 1978 که تغییرات اساسی در صنعت پتروشیمی چین روی داد، صنعت پتروشیمی این کشور نیز تغییرات زیادی داشته، به طوریکه میزان فروش محصولات پتروشیمی چین در سال گذشته بیش از 2 تریلیون دلار است.

وی افزود تولید محصولات پتروشیمی چین در دنیا بعد از آمریکا مقام دوم و در تولید سایر محصولات شیمیایی رتبه اول جهان را دارد و البته جایگاه نخست جهان را در تولید محصولاتی از قبیل کودهای شیمیایی، پلاستیک و سود را در جهان دارد.

لی شانگ شون با اشاره به پیشرفت های تکنولوژی در خصوص تولید محصولات پتروشیمی افزود چین در تولید الفین از گاز طبیعی (GTO) و نیز تولید محصولات پایین دستی از گاز طبیعی (GTX) پیشرفت های خیره کننده ای داشته و امروزه یکی از لایسنسورهای این تکنولوژی ها در جهان است.

وی ادامه داد چین پیشرفت های ساختاری مهمی نیز در زمینه مدیریت راهبردی و استراتژیک پتروشیمی داشته و در حوزه انرژی های نو و نیز معرفی محصولات نوین به جهان پیشرو است و برای کسب جایگاه مناسب در بازارهای جهانی سعی در ارتقای توانایی ابعاد کاری و کیفیت مدیریتی نموده است.

این مقام عالی صنعت شیمی و پتروشیمی چین افزود ایران و چین روابط خوبی سیاسی و اقتصادی دارند و ایران شریک استراتژیک چین در طرح "یک کمربند یک راه" (OBOR) است.

 به ذخایر غنی نفت و گاز کشور به عنوان یکی از دلایل انتخاب ایران برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی اشاره نمود و گفت ایران با دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، خصوصا جایگاه اول جهانی در ذخایر گازی به همراه موقعیت استراتژیک این کشور در دسترسی به بازارهای منطقه ای و نیز بازار بزرگ داخلی بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت پتروشیمی می باشد.

لی ادامه داد ایران یک هاب ارتباطی بین شرق اروپا، آفریقا، هند و آسیای میانه است و در سال 2016 تفاهم همکاری استراتژیک دو کشور توسط روسای جمهور ایران و چین به امضا رسیده است که طبق آن، چین نسبت به ساخت شهرک پتروشیمی در ایران اقدام می نماید.

وی در توضیح هدف اصلی از سفر به ایران را تکمیل بازدید هیات های قبلی (خبر در اینجا) دانست و گفت در این بازدید 31 نفر از مدیران ارشد 15 مجتمع بزر گ پتروشیمی چین به همراه من هستند و وظیفه داریم در این سفر بتوانیم در راستای تفاهم دو دولت چین و ایران بررسی های بیشتری برای ساخت پارک پتروشیمی انجام دهیم.

لی در خاتمه گفت از تفاهم سه جانبه امروز که با شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران به عنوان متولی شهرک پتروشیمی مکران در منطقه آزاد چابهار و نیز سازمان منطقه آزاد چابهار داشته گزارشی به رئیس جمهور چین و اعضای کنگره ارائه خواهد کرد تا در جریان فرایند این سرمایه گذاری مهم باشند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ogWpDrtCLH
|
-
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
چابهار، در آینده جای خوزستان و بوشهر در مرکزیت انرژی ایران را می گیرد
NpFcwbayQq
|
-
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
منتظر بهترین اخبار اقتصادی جهان از چابهار و پتروشیمی های آن هستیم
EAkLnToqKJdx
|
Taiwan, Province of China
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
حیف مسیر پر رونق اقتصادی که با هوا کردن برجام از بین رفت
hGuBDxOEiAKrPmwH
|
Taiwan, Province of China
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
ان شائ الله رونق شهرک را زودتر شاهد باشیم
xJrLBKqyROWHIG
|
Viet Nam
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
درود آقای موثقی
PCIEFUzDmYjOZLHs
|
Viet Nam
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
کرونا ندارن؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار