کد خبر: ۶۰۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 07 May 2018

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در مراسمی با حضور مقامات استانی و محلی، علما و معتمدان طوایف و قبایل حمیدالدین یوسفی را به عنوان فرماندار جدید خاش معرفی و از خدمات محمداکبر چاکرزهی تجلیل کرد.

به گزارش ایرنا هادی مرعشی در آیین تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید خاش با اشاره به اینکه مطالبه گری و انتقاد از دولت و پاسخگوئی به شکایات مردم همواره مورد توجه دولت و دولتمردان است گفت: نمایندگان مردم در مجلس و دولتمردان وظیفه دارند برای مردم کار کنند و از مباحث جناحی و حزبی فاصله بگیرند و مردم محور باشند تا خدمات شایسته ای در جامعه ارائه شود.
وی با قدردانی از تلاش های دولتمردان و شوراها و نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگاه ویژه دولت در کنار هم ماندن و دور شدن از اختلاف و تفرقه است و قطعا دولتمردان علاقه مند به حضور در جمع مردم و خدمت کردن به آحاد جامعه هستند.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: استاندار نگاه ویژه و محترمانه ای به مردم خاش دارد و آگاهانه اوضاع منطقه را از دور و نزدیک رصد می کند.
مرعشی ادامه داد: توصیه به تقوای الهی و رعایت اخلاق از دستورات دینی است و انتظار داریم زمامداران و حاکمان در دولت اسلامی انصاف را رعایت و حق و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند و همواره حقیقت و استفاده از ظرفیت انسانهای نیکوکار و توانمند را برجسته ببینند.
وی تاکید کرد: خشکسالی ها به استان خسارتهای زیادی وارد کرده لذا در دولت به جبران این خسارتها و تلاش برای اشتغال زایی و رونق تولید و حمایت از تولیدات داخلی توجه می شود.
وی اهمیت حمایت از دولتمردان را با هدف رفع مشکلات و ارائه خدمات شایسته به مردم مورد تاکید قرار داد.
فرماندار جدید شهرستان خاش نیز از حضور حماسی مردم مرزدار این شهرستان و حفاظت از کیان میهن اسلامی و ارزش های انقلاب قدردانی کرد و گفت: حرکت به سمت تعالی و کمال و تکثرگرایی و احترام به هم نوع ویژگی برجسته مردمی است که به اسلام و کشور نگاهی ویژه دارند.
حمیدالدین یوسفی توجه به ظرفیت های شهرستان و بهره گرفتن از توان مردم و نخبگان و هم افزایی و کمک به ارتقای شاخص ها و ارائه خدمت عادلانه به مردم را از اولویت های برجسته خود برشمرد و تاکید کرد: قطعا از توان مردم شهرستان و نخبگان در سطوح مختلف استفاده خواهیم کرد و از تجربیات فرمانداران سابق و نمایندگان مجلس بهره می بریم تا شهرستان به تعالی و رشد خود برسد.
محمداکبر چاکرزهی فرماندار سابق شهرستان خاش نیز با ارائه گزارشی از خدمات دولت در این منطقه گفت: برای انجام ماموریت های محوله و تحقق اهداف نظام اسلامی همواره آماده بوده و تلاش می کنیم به عنوان سرباز این نظام و کشور خدمات شایسته ای را به مردم ارائه دهیم.
وی تامین آب آشامیدنی را از ضرورت های بسیار مهم مردم عنوان کرد که با حمایت های دولت تلاش می شود با اجرای چند مجتمع آبرسانی شاخص تامین آب آشامیدنی به 85 درصد برسد.
چاکرزهی در زمینه حمایت از کشاورزان طرح آبیاری نوین در حدود 10 هزار هکتار از زمین های خاش اجرا شده و یا در حال تکمیل است.
امام جمعه شهرستان خاش ضمن تجلیل از خدمات فرماندار سابق و عرض خیر مقدم به فرماندار جدید و با بیان اینکه مسئولیت پذیری باید همراه در جهت خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت و انجام وظایف محوله باشد گفت: در حکومت اسلامی تمامی خدمتگزاران باید دین محور باشند و شکر گذاری از نعمت های در اختیار و یاری رساندن به ستم دیدگان و احترام گذاشتن به اقوام و مذاهب از اساس و اولویت های مهم در حاکمیت اسلامی است.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان افزود: مهندس چاکرزهی از فرمانداران سخت کوش و ولائی و تابع اجرای فرامین رهبری و دولت بودند که توانستند عملکردی موفق از خود برجای گذارند و در سالهای سخت مالی دولت و شرایط دشوار تحریم ها اقدامات شایسته ای در شهرستان انجام دادند.
مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش نیز با ترجمه و تفسیر آیات سوره مبارکه نصر از تلاش های چاکرزهی فرماندار سابق خاش تجلیل و تاکید کرد: فتح و پیروزی و نصرت و امداد پروردگار متعال برای مومنانی است که خداشناسی و شکر نعمت در آنها وجود دارد و الحمدلله خدمات دولتمردان مانند نور خورشید در آسمان کشور می درخشد.
رابط نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت شهرستان خاش از اعتماد مردم خاش به دولت و اعتماد دولت به مردم و تکریم از مسئولان خدمتگزار قدردانی کرد و گفت: حضور گسترده مردم در صحنه از جمله انتخابات سبب تبلور شاخص های نظام در حوزه های مختلف شده و دنیا را به حیرت واداشته است و بسیار خوشحالیم که در حوزه دینی شاهد نگاه مثبت دولت و نظام به منطقه هستیم.
وی از اعتماد متقابل میان اهل سنت و دولت قدردانی کرد و اظهار داشت: در خاش افزون بر 50 نماز جمعه اقامه و قریب به ده حوزه علمیه فعالیت دارند که این امر از نگاه بلند مسئولان نظام به منطقه حکایت دارد.
عیدمحمد قلندرزهی رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش با اشاره به اینکه تعهد و تخصص و تجربه به موفقیت مسئولان کمک می کند از خدمات فرماندار و مجموعه خدمتگزاران در دولت و نظام اسلامی به مردم منطقه تقدیر کرد.
نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه و کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز از تلاشها و خدمات فرماندار سابق خاش تقدیر کنیم و از دولت درخواست کرد شایستگی های وی را در نظر گرفته و از توان او در مدیریت های استان بهره گیرند.
علی کرد همچنین با تبریک به فرماندار جدید بیان کرد: آقای یوسفی نیز فردی توانمند و با تجربه و فرهیخته هستند که از استاندار و مقام های دولت برای انتصاب وی به عنوان فرماندار خاش قدردانی می کنیم.
وی اظهار داشت: شوراها و دهیاران به جمع بندی مشکلات بپردازند و به حل معضلات و آسیب ها و از جمله مبحث خشکسالی ها و نیاز شدید آبی شهرستان کمک کنند.
کرد با اشاره به اینکه پروژه های آب دارای ردیف اعتباری شده اند بیان کرد: گازرسانی به خاش از دو محور و از خاش به میرجاوه از نیمه امسال شروع می شود.
وی اهمیت ارتباط گیری فرماندار جدید با علما و نخبگان و اقشار جامعه و تحول در آموزش و پرورش و استفاده از مدیران و مشاوران جوان و توانمند و توزیع عادلانه اعتبارات و حمایت عادلانه از دهیاران و تشکیل اتاق های فکر قوی را متذکر شد.
عبدالواسع پاکزاد نماینده اعضای شورای اداری و جمیله ایرندگانی مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان خاش هم از عملکرد فرماندار سابق خاش تجلیل و حضور فرماندار جدید را خیر مقدم گفتند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار