کد خبر: ۶۰۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 09 May 2018

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انگور یاقوتی از سطح سه هزار هکتار از باغات این استان آغاز و وارد بازار مصرف استان و استانهای همجوار شد.

اردشیر شهرکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و 700 هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی افزود: 85 درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.
وی بیان کرد: انگور یاقوتی زودرس ترین نوع انگور در سطح کشور محسوب می شود و سازگاری با شرایط سخت محیطی دارد.
وی تصریح کرد: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می زند، اواخر فروردین میوه اش سبز می شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه های آن هستیم.
شهرکی با بیان اینکه برداشت انگور در سیستان و بلوچستان تا خرداد ماه ادامه دارد گفت: همه ساله حدود 30 هزار تن از این محصول در استان برداشت و روانه بازار مصرف می شد اما امسال بر اساس برآوردهای صورت گرفته به دلیل سرمازدگی و خشکسالی شاهد کاهش حدود 60 درصدی این محصول خواهیم بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار